چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 72249

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه 20 دقیقه قبل از رفتن به محیط باز بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب است، گفت: ساعت 10 تا 4 بعدازظهر که تابش نورآفتاب به صورت مستقیم است حتما از ضدآفتاب استفاده شود البته آن دسته از افراد که دارای پوست بسیار حساس و مستعد جوش هستند باید با نظر پزشک نوع کرم خود را مشخص و از مصرف خودسرانه ضدآفتاب بپرهیزند.

دکتر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه کرم‌های ضدآفتاب به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: ضدآفتاب‌های فیزیکی میزان چربی آن زیاد است و هم اکنون کمتر از آن استفاده می‌شود اما کرم های ضدآفتاب شیمیایی که سال‌ها بعد ساخته شد برای انواع پوست ها کاربرد دارد و مانع نفوذ اشعه تابشی به عمق پوست می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای پوست چرب باید از ضدآفتاب با میزان کم چربی و پوست‌های خشک با درصد بیشتری از چربی استفاده کنند، تصریح کرد: والدین به خصوص مادران که زمان بیشتری را با کودکان خود سپری می کنند در هنگام استفاده از ضد آفتاب برای فرزندشان باید از ضدآفتاب‌های فیزیکی که واکنش آن در برابر نور آفتاب کمتر است استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف ضدآفتاب بر اساس شرایط پوستی افراد و فصل ها متفاوت است و افراد در فصل زمستان تمایل کمتری نسبت به مصرف این کرم ها دارند و استفاده از آن در تابستان بیشتر می شود در حالی که باید از تمام فصول با دفعات متفاوت استفاده کرد.

دکتر احسانی با بیان این مطلب که بهترین زمان مصرف کرم های ضد آفتاب 20 دقیقه قبل از رفتن به محیط باز است، گفت: ساعت 10 تا 4 بعدازظهر که تابش نورآفتاب به صورت مستقیم است حتما از ضدآفتاب استفاده شود. البته آن دسته از افراد که دارای پوست بسیار حساس و مستعد جوش هستند باید با نظر پزشک نوع کرم خود را مشخص و از مصرف خودسرانه ضدآفتاب بپرهیزند.

وی با بیان اینکه استفاده مرتب ضدآفتاب ها از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی صورت جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: افرادی که به صورت مکرر از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که در مصرف این محصول سهل انگاری می کنند دارای پوست جوان و شاداب تری هستند و افراد نباید استفاده از آن را به زمان مخصوصی محدود کنند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه SPF کرم های ضدآفتاب نشان دهنده میزان حفاظت پوست در برابر نور آفتاب است، گفت: حداقل SPF ضدآفتاب ها 15 و حداکثر آن 30 است که یک عیار حفاظتی در برابر نور آفتاب خواهد بود. ضدآفتاب‌های کمتر از SPF30 معمولا در مکان‌های بسته و فصل زمستان استفاده می شود.

دکتر احسانی در پایان افراد را به تجدید 3 ساعت یکبار کرم ضدآفتاب توصیه کرد و افزود: از آنجا که اثرات مخرب نور آفتاب در تمام سنین ثابت شده است در هنگام رفتن به محیط باز حتما از ضدآفتاب‌های متناسب با پوست خود استفاده کنیم و هنگام کودکی از ضدآفتاب‌هایی که مختص کودکان است مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha