رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر از عزم جدی نمایندگان برای مقابله با پدیده های «زیرمیزی» و «بیماردزدی» در نظام سلامت خبر داد.

طرح دو فوریتی کمیسیون بهداشت برای مقابله با جرایم و تخلفات پزشکی
سلامت نیوز : طرح دو فوریتی مقابله با جرایم و تخلفات پزشکی پس از تصویب درکمیسیون بهداشت برای تصویب به صحن علنی مجلس می رود. دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر به خراسان، از عزم جدی نمایندگان برای مقابله با پدیده های «زیرمیزی» و «بیماردزدی» در نظام سلامت خبر داد.

وی گفت:طرح دو فوریتی مقابله با جرایم و تخلفات پزشکی که مراحل پایانی تدوین و بررسی آن در کمیسیون بهداشت در حال انجام است، پس از بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 92به صحن علنی خواهد رفت.

وی قانونمند شدن برخورد با تخلفات پزشکی را از دلایل تدوین این طرح اعلام کرد و گفت:متاسفانه در قانون فعلی تعزیرات حکومتی، با مسجل شدن دریافت زیر میزی توسط پزشک،تنها جریمه نقدی برای پزشک متخلف در نظر گرفته می شود و فرد خاطی به بازپرداخت مبالغ دریافتی از بیمار ملزم نیست.

اما در طرح مذکور همه نقاط مبهم شفاف شده است تا از بروز چنین تخلفاتی در جامعه پزشکی کاسته شود و پزشکان متخلف علاوه بر بازپرداخت زیر میزی دریافتی از بیمار، جریمه تخلف خود را نیز بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha