رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر اهدای هدیه و برپایی ضیافت شام و ناهار برای کسب رأی در انتخابات سازمان نظام پزشکی رسیده، نیروهای امنیتی مشغول نظارت هستند و اگر تأیید شود، اعتبارنامه متخلفان تأیید نمی‌شود.

ضیافت شام و هدیه برای کسب رأی در انتخابات نظام پزشکی/ اعتبارنامه متخلفان تأیید نمی‌شود
سلامت نیوز: رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر اهدای هدیه و برپایی ضیافت شام و ناهار برای کسب رأی در انتخابات سازمان نظام پزشکی رسیده، نیروهای امنیتی مشغول نظارت هستند و اگر تأیید شود، اعتبارنامه متخلفان تأیید نمی‌شود.

 مراد هاشم زهی در گفت و گو با فارس افزود: انتخابات نظام پزشکی تاکنون در کمال صحت و امنیت برگزار شده است اما در روزهای اخیر که به انتخابات شورای عالی و رئیس کل سازمان نظام نزدیک می شویم گزارشهایی مبنی بر برپایی ضیافت شام و ناهار و پرداخت هدیه برای کسب رأی در این انتخابات رسیده است که مشغول بررسی آنها هستیم.

وی ادامه داد: به نامزدهایی که چنین تخلفاتی را انجام داده اند تذکر داده ایم و بررسی های لازم در این زمینه با همکاری نیروهای امنیتی در حال انجام است. اگر چنین تخلفاتی محرز شود، با متخلفات برخورد جدی خواهیم داشت و حتی ممکن است اعتبارنامه آنها تأیید نشود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی ادامه داد: تمام تلاش این هیئت این بود که انتخابات نظام پزشکی که تاکنون در سلامت برگزار شده در این روزها نیز همین روند ادامه پیدا کند و توسط نامزدها کاری انجام نشود که دور از شأن جامعه پزشکی و اخلاق پزشکی باشد.

 وی گفت: جامعه پزشکی قشری فرهیخته هستند و انجام چنین کارهایی برای  کسب رأی آنها دور از شأن و اخلاق پزشکی است و تبعات سنگینی خواهد داشت. هر گونه اقدامی که خلاف مقررات باشد قطعاً پیگیری می شود. به خصوص اگر شائبه استفاده از امکانات مردم و بیت المال در آن باشد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: هر کسی که چنین تخلفاتی داشته در هر مقام و جایگاهی که باشد با او تعارف نداریم. هنوز اعتبارنامه منتخبان هیئت مدیره های نظام پزشکی تأیید و امضا نشده است. این اعتبارنامه ها را نگه داشته ایم که اگر تا آخرین مرحله انتخابات نظام پزشکی شاهد تخلفی بودیم اعتبارنامه متخلفان را تأیید نکنیم.

وی افزود: بنده شخصاً خودم این مسائل را جدیت پیگیری می کنیم و افرادی که بنده را می شنایند می دانند، به حرفی که می زنم عمل می کنم. اگر در انتخابات ریاست کلی و شورای عالی نظام پزشکی ببینیم کاری دور از شأن جامعه پزشکی و انتخابات صنف پزشکان و تخلف باشد تحمل نمی کنیم و اعتبارنامه متخلفان را صادر نمی کنیم. در این صورت تمام تلاش این افراد برای کسب رأی در این انتخابات به هدر می رود و البته هزینه سنگینی باید بپردازند.

 انتخابات هیئت مدیره های نظام پزشکی در 186 شهر کشور در 6 اسفند سال 91 برگزار شد.پس از آن منتخبان هیئت مدیره ها نمایندگان خود را برای مجمع عمومی این سازمان انتخابات کردند و 6 اردیبهشت 92 اعضای مجمع عمومی این سازمان طی یک انتخابات رئیس کل و اعضای شورای عالی نظام پزشکی را انتخاب می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha