جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 72300

وقتی خانم‌ها خود را با مدل‌های مشهور، خواننده‌ها یا هنرپیشه‌ها مقایسه می‌کنند، خود را کمتر از آنان می‌بینند. بیایید با هم راه هایی را بررسی کنیم که بتوانیم خود را همان‌طور که هستیم، بپذیریم و به افسردگی و اضطراب دچار نشویم که در بسیاری از مواقع به مصرف مخدر و الکل می انجامد.

چطور از وضعیت بدنی خود راضی باشیم؟
سلامت نیوز: دنیای امروز به دنیای جاذبه‌ها تبدیل شده و متاسفانه بیشتر قضاوت‌ها بر اساس ویژگی‌های ظاهری افراد صورت می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، در دنیای امروز، تاکید بسیاری بر روی ظاهر است. همه می‌خواهند شکل و ظاهری بی عیب و چهره‌ای جذاب داشته باشند. به علاوه همه می‌خواهند زمان بیشتری جوان بمانند. البته، هیچ اشکالی ندارد کسی بخواهد خود را در بهترین شرایط نگه دارد.

اما مشکل اینجاست که مثلا وقتی خانم‌ها خود را با مدل‌های مشهور، خواننده‌ها یا هنرپیشه‌ها مقایسه می‌کنند، خود را کمتر از آنان می‌بینند. بیایید با هم راه هایی را بررسی کنیم که بتوانیم خود را همان‌طور که هستیم، بپذیریم وبه افسردگی و اضطراب دچار نشویم که در بسیاری از مواقع به مصرف مخدر و الکل می انجامد.

واقعیت‌ها را ببینید


این کار آسانی است که به عکس یک مدل یا هنرپیشه در مجله نگاه کنید و آرزو کنید ای کاش شکل او بودید. وقتی شما به تصاویر خانم‌های زیبا یا آقایان خوش تیپ نگاه می‌کنید، در نظر نمی‌گیرید که آنها با استفاده از لوازم آرایش و روش های گریم عیوب صورت شان را پنهان کرده‌اند.

آیا به این حقیقت فکر کرده‌اید که مثلا یک مدل لاغر اندام ممکن است گرسنه و بدبخت باشد؟ او مجبور است اندام خود را با هر سختی که شده اینگونه نگه دارد چون تامین معاشش بستگی به آن دارد و حتما تصدیق می‌کنید که آدم‌های مثل او بسیار اندک هستند.

این را هم در نظر داشته باشید که اگر فیزیک بدن تان ضعیف و ظریف نیست، حتی اگر مدت ها هم گرسنه بمانید ‌به شکل مدل لاغر اندام در نمی‌آیید. اکنون هم می‌خواهید رنج بکشید تا ظاهرتان را تغییر دهید؟

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید


ممکن است شما به جایی برسید که ببینید نمی‌توانید وزن کم کنید و به سایز مورد نظرتان برسید، اما این بدان معنی نیست که شما باید از تیپ و هیکل تان متنفر باشید و ورزش کردن را کنار بگذارید.

ورزش دایم و استفاده از غذاهای رژیمی که شامل کلیه مواد غذایی تازه باشد، می‌تواند کمک موثری به بهبود شرایط فیزیکی شما بکند. ورزش علاوه بر این موجب تقویت اعتماد به نفس، سطح انرژی و سلامت عمومی شما می‌شود.

مثبت اندیشی در این راه بسیار موثر است. باید از تمرکز کردن روی نقاط ضعف بدن تان و پرداختن به عیوب خود دست بردارید.

منطقی باشید


آگاه باشید مادامی ‌که بدن خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، هرگز از هیکل تان خوشنود نخواهید بود. بدانید که فقط می‌توانید بدنی را که به شما ارث رسیده ارتقا دهید. شکل بنیادین بدن شما تغییر ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha