سلامت نیوز: رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: 95 درصد آزمایشگاههای کشور از نظر استقرار استانداردهای اعلام شده توسط آزمایشگاه مرجع سلامت فعالیت‌های خود را انجام داده و استانداردها را پیاده سازی کرده‌اند.

دکتر بهزاد پوپک رییس کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی در گفت وگو با ایسنا، گفت: بحث اعتباربخشی با استقرار استانداردهای ابلاغ شده توسط آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، از چهار سال پیش شروع شده و وضعیت را بهتر کرده است. آزمایشگاه های کشور آماده می شوند که اعتبار بخشی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

پوپک تصریح کرد: در بحث اعتبار بخشی استانداردها و چک لیست هایی تعریف شده است، نقش انجمن های آزمایشگاه‌های مختلف در این امر چشمگیر و مهم است. از آنجا که یک حرکت مستمر و رو به جلو است باعث تغییر شده و هم اکنون بالاترین استاندارد را آزمایشگاه هایی دارند که دارای لوح کیفیت از آزمایشگاه مرجع سلامت دارند.

وی با بیان اینکه 95 درصد آزمایشگاه های کشوراز نظراستقرار استانداردهای اعلام شده توسط مرجع سلامت فعالیتهای خود را انجام داده و استانداردها را پیاده سازی کرده‌اند، اظهار کرد: این استانداردها در زمینه های مختلف در بحث ایمنی، کنترل تجهیزات و نگهداری، آموزش پرسنل و تایید صلاحیت، تضمین کیفیت و حیطه های مختلف است که بر اساس چک لیست های تعیین شده آزمایشگاه ها ارزیابی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha