سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مسئولان دولتی باید به جای طرح موضوعاتی همچون خانه‌دار کردن پرستاران به‌دنبال محقق کردن خواسته‌های اولیه این قشر باشند، گفت: به‌طور حتم اظهارات غیرکارشناسی نه تنها مشکلات حوزه سلامت را بهبود نمی‌بخشد بلکه موجب تشدید مشکلات این حوزه می‌شود.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور مبنی‌بر تلاش برای خانه‌دار کردن پرستاران مستأجر، گفت: مسئولان دولتی از وضعیت کنونی حوزه سلامت به‌ویژه وضعیت پرسنل این حوزه هیچ اطلاعی ندارد، از این‌رو باید به جای دادن وعده‌، در جهت بهتر شدن وضعیت پرسنل حوزه سلامت از جمله پرستاران تلاش کنند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون قشر پرستار با مشکلات بسیاری روبرو است، افزود:  متأسفانه دولت هیچ توجهی به پرستاران نمی‌کند و این قشر در حوزه سلامت تنها مانده است.

وی با اعلام اینکه نقش پرستاران در بهبود وضعیت حوزه سلامت و به تبع آن کوتاه شدن دوره درمان بیماران روشن و واضح است، تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم باید نخست ابزارهای آن را به درستی فراهم و حمایت کرد، که به‌طور حتم قشر پرستار یکی از مهم‌ترین محورهای جامعه‌ سالم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون میزان رضایت‌مندی پرستاران از شغل‌شان در سطح پایینی قرار دارد، یادآور شد: نبود امکانات حمایتی تأثیر مستقیمی در عملکرد پرستاران و به دنبال آن بهبود بیماران دارد، از این رو مسئولان باید در جهت افزایش رضایت‌مندی این افراد تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در هشت سال گذشته بیشترین تلاش خود را برای حمایت از جامعه پرستاری انجام داده است، گفت: هم‌اکنون پرستاران با مشکلات و موانع بسیاری روبرو هستند، از این‌رو اگر این موانع از سوی مسئولان رفع شود، می‌توان به تحقق اهداف این حوزه خوش‌بین بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان دولتی باید به جای خانه‌دار کردن پرستاران به‌دنبال محقق کردن نیازهای اولیه این قشر باشند، گفت: به‌طور حتم اظهارات غیرکارشناسی نه تنها مشکلات حوزه سلامت را بهبود نمی‌بخشد، بلکه موجب تشدید مشکلات این حوزه می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha