سلامت نیوز: بدون در نظر گرفتن اینکه کدام و یا چه تعداد از افراد، خانواده شما را تشکیل می دهند  فراهم کردن یک محیط سالم روانی برای خود و خانواده خود کار آسانی است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، راه های زیادی برای رسیدن به سلامتی روانی وجود دارد در حالی که استرس خود را از بین می برید و با کسانی که دوست دارید وقت می گذرانید.

در اینجا یک لیست مختصر از ایده ها برای اینکار وجود دارد:


- با هم شام خوردن: همانطوری که بسیاری از خانواده ها می دانند، یافتن زمانی برای نشستن در کنار هم برای یک وعده غذایی می تواند کار سختی باشد.اما انجام اینکار یک بار در هفته یک فرصت اولیه برای حرف زدن، گوش دادن و لذت بردن ازیک وعده غذایی خوب است.

- کمی ورزش کردن:
همه ما می دانیم که ورزش کردن کارسختی است اما همچنین می تواند برای خانواده جذاب و مفرح باشد و به شما کمک کند احساس خیلی خوبی داشته باشید پس با کسانی که دوست دارید شانس خود را امتحان کنید، شنا بروید یا به ورزش مورد علاقه خود بپردازید.

- به باغ وحش یا موزه بروید: یک روز تعطیل را انتخاب کنید و به باغ وحش محلی و یا موزه برای یاد گرفتن و کاوش بروید.بعد از آن به خوردن یک ناهار و یا اسنک سالم بپردازید.

- پیاده روی:
پیاده روی با یکدیگر می تواند یک راه ساده و جذاب برای گردش خون باشد در حالی که از بیرون بودن و همراهی اعضای فامیل لذت می برید.

- تماشای فیلم: یک فیلم خانوادگی خوب انتخاب کنید، مقداری پاپ کرن تهیه کنید و تا شب خانه بمانید.

- به اندازه کافی استراحت کنید:
سلامت جسمی و روانی تغییرات دارد و شما می توانید در بهترین شرایط خود باشید تنها در صورتی که به اندازه کافی استراحت کرده باشید. مطمئن شوید که شما و اعضای خانواده تان هر شب 7 تا 8 ساعت کامل خواب کافی داشته باشند.

- وعده غذایی سالم: خانواده خود را به وسیله وعده های غذایی سالم به عادت های غذایی سالم تشویق کنید.چیپس و سودا را با اسنک های سالم تر مثل هویج، کشمش و آبمیوه تازه و یا آب جایگزین کنید.

- با یکدیگر کتاب بخوانید: خواندن یک کتاب خوب می تواند یکی از ساده ترین لذت های زندگی و یک راه خیلی خوب برای ورزش ذهنتان باشد. کتابی را انتخاب کنید که همه اعضای خانواده بتوانند از آن لذت ببرند و هر شب قسمتی از آن را با صدای بلند بخوانند.

- برنامه پیک نیک بچینید:
یک روز آفتابی را انتخاب کنید، یک ناهار مناسب تهیه کنید و به پارک بروید. راکت تنیس و یا توپ فوتبال با خود ببرید و اعضای خانواده را تک تک برای بازی به مبارزه بطلبید.

- به تعطیلات بروید:
برای چند روز و یا بیشتر از خانه و کار دور شدن نیز یک راهکار است. یک برنامه مفرح و مقرون به صرفه برنامه ریزی کنید که خانوادتان بتوانند استراحت کنند، آرامش پیدا کنند و از شلوغی برنامه های شما فرار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha