رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تسریع در روند بازسازی بافت‌های فرسوده از راهکار‌های جدی برای کاهش حجم حوادث پس از زلزله تهران است، گفت: دولت مکلف است تا پایان برنامه پنجم توسعه ۵۰ درصد بافت‌های فرسوده را نوسازی کند که تاکنون این روند مطابق برنامه پیش نرفته است.

بازسازی بافت‌های فرسوده مطابق برنامه پنجم پیش نرفته است
سلامت نیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تسریع در روند بازسازی بافت‌های فرسوده از راهکار‌های جدی برای کاهش حجم حوادث پس از زلزله تهران است، گفت: دولت مکلف است تا پایان برنامه پنجم توسعه ۵۰ درصد بافت‌های فرسوده را نوسازی کند که تاکنون این روند مطابق برنامه پیش نرفته است.

علی اکبر آقایی مغانجوقی در گفت وگو با خانه ملت، تصریح کرد: در بحث مدیریت‌ بحران با توجه به همه ملاحظات بودجه‌ای در سال‌های گذشته، برای مدیریت بحران در شهر تهران بودجه خوبی درنظر گرفته شده اما تخصیص بودجه مناسب نبوده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر وجود خلأ‌های قانونی در امر مقابله با بحران در تهران، افزود: ابهامات و ایراد‌های قانونی در مورد ستاد مقابله با بحران، در قانون «تسریع بازسازی مناطق آسیب دیده» رفع شده که این قانون به تصویب نمایندگان در صحن علنی رسیده و هم اکنون منتظر تأیید شورای نگهبان برای نهایی شدن است.

آقایی، ادامه داد: اگر قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده از سوی شورای نگهبان تأیید شود، بخش اعظمی از مشکلات مقابله با بحران و ابهامات در این‌باره مرتفع خواهد شد چرا که در این قانون تفویض اختیارات مناسبی  برای حل مشکل بحران کشور شده است.

وی افزود: در قانون تسریع بازسازی مناطق آسیب داده با توجه به ضرورت تأمین نیاز‌ها در هنگام بحران دولت مکلف شده است که ۱۰۰ هزار واحد پیش‌ساخته پیچ‌مهره‌ای برای مسکن دایم  و کانکس برای مسکن موقت دپو کند، تا در مواقع بحران این موارد مورد استفاده قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: تسریع در روند بازسازی بافت‌های فرسوده را  یکی از راهکار‌های جدی برای پیشگیری از حجم حوادث پس از زلزله در کلانشهر تهران خواند و یادآور شد: دولت مکلف است تا پایان برنامه پنجم توسعه ۵۰ درصد بافت‌های فرسوده را نوسازی کند که تاکنون این رقم به صورت کامل محقق نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین با انتقاد از اختصاص ندادن اعتبار پروژه‌های عمرانی در سال گذشته، تأکید کرد: در بخش عمرانی گزارشاتی که به ما رسیده دولت برای انجام  پروژه‌ها نزدیک به ۱۱ میلیارد پرداخت کرده و این در حالی است که رئیس جمهور در جلسه‌ای که با وی داشتیم، گفته بودند من ۱۶ هزار میلیارد برای به ثمر رسیدن مسائل عمرانی ابلاغ کرده‌ام که این میزان اعتبار با رقمی که باید به این مسئله اختصاص می‌یافت، تفاوت قابل توجهی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha