سلامت نیوز:معاون طب سنتی وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و پرداختن به طب سنتی و مكمل یكی از اولویت‌های ماست كه باید به آن توجه مضاعف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا؛دكتر محمود خدادوست در گردهمایی معاونان بهداشتی دانشگاههای سراسر كشور ‌گفت: سازمان جهانی بهداشت از حدود 30 سال قبل برای عملی كردن شعار بهداشت برای همه تا سال 2012، بحث طب سنتی و مكمل را مطرح كرد.

وی علت ادامه اتخاذ این رویکرد را محروم بودن 80 درصد مردم از خدمات پزشکی و نبود رضایت از درمانهای طب نوین در میان مردم به ویژه در مورد بیماریهای مزمن و همچنین عوارض داروهای شیمیایی عنوان کرد.

خدادوست به نظر مثبت سازمان جهانی بهداشت درباره احیای طب سنتی اشاره كرد و افزود: داروهای طب سنتی در 60 درصد كشورهای جهان استفاده داشته و در نظام دارویی و سلامت آنها تأثیرات عمیق داشته است.

وی در بحث استفاده از گیاهان دارویی، نظر سازمان جهانی بهداشت را تدوین ضوابط و دستورالعملهایی برای استفاده از این گیاهان دانست تا به این وسیله به یك گیاه دارویی زمانی مجوز تولید داده شود كه در دو تا سه نسل در منابع معتبر طب سنتی هر كشور مطرح شده و موارد درمانی آن تایید شده و عارضه‌ای نیز در آن مشاهده نشده باشد.

معاون وزیر بهداشت به نگرانی سازمان جهانی بهداشت درباره تصورات رایج در میان مردم درباره بی‌خطر بودن درمان با گیاهان دارویی اشاره و آن را باعث استفاده نادرست از این داروها دانست.

وی در این زمینه به موارد مشكوك و تقلبی در گیاهان دارویی و همچنین آسیبهای غیرعمدی توسط برخی درمانگران بی‌تجربه اشاره كرد و بر لزوم تدوین دستورالعملها و قوانینی در حوزه طب سنتی و مكمل تاكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha