سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران افزایش نمی‌یابد بلکه براساس شاخص‌های مخصوص بودجه موجود بین سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران تقسیم می‌شود.

مسعود اعتمادیان در گفت‌وگو با فارس، افزود: قبلا بودجه آموزش پزشکی میان دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی تقسیم می‌شد و هم اکنون با احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران این بودجه بین سه دانشگاه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه تقسیم یافته براساس سرانه دانشجو، سرانه هیئت علمی و سرانه بیمار تقسیم می‌شود و این تقسیم‌بندی با نظر معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری و کمیسیون بودجه تعیین می‌شود و ما دخالتی در آن نداریم.

وی با بیان اینکه مشخص نیست بودجه تخصیص یافته به ایران چه میزان است ادامه داد: با توجه به شاخص‌های موجود رقم بودجه تغییری نمی‌کند بلکه و هیچ یک از دانشگاه‌ها در تعیین و تقسیم آن دخالتی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه اوضاع دانشگاه آرام شده و فضای هیجانی کلاس‌ها کاهش یافته گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران دو دوره دانشجو ندارد. این دانشجویان که ورودی سال‌های 90 و 91 هستند مهمان دانشگاه ایران بوده اما با مدیریت دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند و مدرک خود را نیز از دانشگاه تهران می‌گیرند.

اعتمادیان ادامه داد: براساس ظرفیت نیز حتی دانشجویانی که از شهرستان‌ها تمایل دارند که به دانشگاه ایران منحل شوند باید بدانند که دانشگاه ایران ورودی 90 و 91 نارد بلکه این دانشجویان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌توانند تحصیلات خود را سپری کرده و نگران برگزاری کلاس‌های خود نباشند چرا که فضای آن موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha