سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خون غیراستاندارد وارد کشور نمی شود، بر ضرورت نظارت وزارت بهداشت بر محصولات خون تأکید کرد.
حسن تامینی در گفت وگو با پانا، اظهار کرد: موضوع واردات خون های غیراستاندارد را از سازمان انتقال خون پیگیری کرده ایم و این موضوع توسط مسئولان سازمان انتقال خون تکذیب شده است و در واقع اعلام شده است که خون غیراستاندار وارد کشور نمی شود اما باید گفت که باید مسئولان وزارت بهداشت نظارت بیشتری بر این موضوعات داشته باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در سالی که گذشت تمامی ارگان های اجرایی با کمبود اعتبار مواجه شدند اما این امر دلیل نمی شود که سازمانی بخواهد از انجام وظایفش به این دلیل سرپیچی کند.
نماینده رشت موضوع سلامت مردم را امری مهم عنوان کرد و گفت: تحت هر شرایطی نباید سلامت مردم به خطر افتد و این موضوعاتی که بعضا بسیاری از آن ها شایعه است تأثیر نامطلوبی بر وضعیت روانی جامعه گذاشته و موجب نگرانی مردم می‌ شود. لذا هیچ یک از مسئولان نباید زیر بار خرید محصولات بی‌ کیفیت در حوزه سلامت بروند.

واردات خون های غیراستاندارد از سنگاپور
این در حالی است که یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از واردات خون های غیراستاندارد از سنگاپور خبر داد و گفت: دلیل این موضوع، کمبود بودجه سازمان انتقال خون ایران و ضعف نظارتی وزارت بهداشت و درمان است.

عابد فتاحی در واکنش به واردات خون‌های غیراستاندارد از کشور سنگاپور توسط سازمان انتقال خون گفت: رخ دادن چنین اتفاقی مایه تأسف بوده و مسئولان ذیربط باید پاسخگوی عملکرد ضعیف‌شان باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون سازمان انتقال خون برای انجام وظایفش با کمبود اعتبار روبرو است افزود:‌ این کمبود بودجه موجب شده که این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اقدام به خرید محصولات بی‌کیفیت در کشور کنند.

وی با انتقاد از فعالیت دلالان در بازار خرید و فروش فرآورده‌های خونی یادآور شد: متأسفانه این دسته از افراد به هیچ وجه به کیفیت محصولات توجهی نمی‌کنند و تنها به‌دنبال کسب سود بیشتر هستند. این در حالی است که فرآورده‌های خونی جزء محصولاتی است که کیفیت آن با جان و سلامت مردم مرتبط است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این کمیسیون موضوع خون‌های غیراستاندارد را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: به‌طور حتم این موضوع یکبار برای همیشه باید حل شود از این‌رو این کمیسیون پیگیر این موضوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha