سلامت نیوز :  دو مرد شیطان صفت كه پس از ربودن زنان كارگر خدماتی آنها را در بیابانهای اطراف تهران مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند هنگام شكار آخرین طعمه خود دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار مهر، 20 اسفند سال گذشته زن جوانی با مراجعه به دادگاه كیفری استان و طرح شكایت با موضوع آزار و اذیت جنسی، اظهار داشت: 15 اسفند سرنشینان یك دستگاه خودرو سواری پیكان سفید رنگ، پس از ربودن و بردن من به بیابانهای جاده خراسان، با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از ضرب و جرح و سرقت تمام وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم، مرا در همانجا پیاده كردند و متواری شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع آزار و اذیت جنسی و به دستور رئیس شعبه 75 دادگاه كیفری استان، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم به كارآگاهان گفت: به‌عنوان نیروی خدماتی در یك شركت در میدان انقلاب كار می‌كنم. 15‌اسفند سال 91 شخص ناشناسی از طریق آگهی روزنامه با شركت تماس گرفت و با معرفی خود به نام مهندس رضایی، مدعی شد كه برای پذیرایی در مراسم جشن تولد دخترش احتیاج به یك كارگر زن دارد و منشی شركت نیز مرا معرفی كرد. با شماره تلفن همراه این شخص - مهندس رضایی‌- تماس گرفتم تا آدرس منزل‌شان را بگیرم كه ادعا كرد: «بیا در ایستگاه مترو جوانمرد قصاب. من یك دفتر قرمز دستم دارم و شلوار جین نوك مدادی نیز پوشیده‌ام.» حدود 7 بعدازظهر بود كه یك خودرو پیكان سفید با دو سرنشین به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب آمد. فردی كه خود را مهندس رشته معماری و به نام مهندس رضایی معرفی كرد، مدعی شد كه ماشین شخصی‌اش خراب شده و به همین علت با ماشین شركت به‌دنبالم آمده و راننده را نیز به عنوان راننده شركت معرفی كرد. زمانی كه سوار ماشین شدم، مهندس رضایی مدعی شد كه سیستم برق‌كشی منزلش خراب شده و به همین علت قصد دارد تا مراسم جشن تولد دخترش را در منزل خواهرش برگزار كند. هنوز مدت زیادی از حركت ماشین نگذشته بود كه متوجه شدم از تهران خارج شده‌ایم. بلافاصله اعتراض كردم كه ناگهان مهندس قلابی چاقویی را زیر گلویم گذاشت. آن زمان بود كه فهمیدم آنها چه قصد و نیتی در سر دارند. هرچه التماس كردم فایده‌ای نداشت و حتی مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفتم. پس از آنكه با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند، تمامی وجوه نقد و تلفن همراهم را سرقت و در تاریكی شب و در داخل بیابان مرا رها كرده و از محل متواری شدند.

با طرح این شكایت و با تشكیل تیم ویژه‌ای از كارآگاهان اداره شانزدهم، موضوع به صورت ویژه در دستور كار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. سرانجام 21 اسفند 91 مدیر یكی از شركت‌های خدماتی در محدوده میدان انقلاب، با كارآگاهان اداره شانزدهم تماس گرفت و عنوان داشت كه شخصی با معرفی خود به نام مهندس محمدی و به شیوه‌ای مشابه از آنها درخواست نیروی خدماتی زن كرده است.

دستگیری 2 متجاوز

بلافاصله تحقیقات درخصوص تماس اخیر آغاز و كارآگاهان اطمینان پیدا كردند كه فرد تماس گیرنده، همان فردی است كه خود را به نام مهندس رضایی معرفی كرده بود. با توجه به اطلاعات به دست آمده درخصوص محل تردد متهمان در حوالی ایستگاه مترو شهرری و همچنین مشخصات خودرو شخصی پیكان سفید رنگ، كارآگاهان این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند. ساعت 19 و 30 دقیقه 21 اسفند و درحالی كه چندین تیم عملیاتی محدوده ایستگاه مترو شهر ری را تحت مراقبت‌های خود قرار داده بودند، خودرو پیكان سفید‌رنگی به همراه دو سرنشین در محل ایستگاه مترو مشاهده شد. به محض آنكه كارآگاهان از هویت متهمان اطمینان پیدا كردند، عملیات دستگیری آغاز شد. متهمان با اطلاع از حضور كارآگاهان در محل قصد داشتند تا از محل متواری شوند كه كارآگاهان ابتدا اقدام به شلیك چندین تیر هوایی كردند اما متهمان بدون توجه به دستور ایست و شلیك تیر هوایی، همچنان تلاش داشتند تا از محل متواری شوند كه كارآگاهان هر چهار لاستیك خودرو آنها را مورد هدف قرار دادند. در حالی‌كه هر چهار لاستیك پیكان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، متهمان تلاش داشتند تا با بستن درهای خودرو مانع از دستگیری خود شده و به هر شكل ممكن از محل متواری شوند كه كارآگاهان با مسدود كردن حركت خودرو و طی درگیری با متهمان، هر دو نفر به اسامی مهران، 27 ساله و علی، 38 ساله را دستگیر كردند.

شناسایی شكایتی دیگر

كارآگاهان با دعوت از شاكی برای شناسایی متهمان، به تحقیق درخصوص پرونده‌های مشابه پرداختند. در شرایطی كه متهمان از سوی شاكی مورد شناسایی قرار گرفته بودند، كارآگاهان با پرونده مشابهی در محدوده شهرری روبه‌رو شدند كه در آن پرونده نیز زن جوانی 10‌اسفند سال 91 از سوی سرنشینان خودرو سواری پیكان سفید رنگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود. زن جوان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: به عنوان مسافر و در محدوده اتوبان شهید نواب سوار یك دستگاه خودرو پیكان سفید رنگ شده بودم كه راننده خودرو پس از حركت، با طرح موضوع استخدام نیروی كار زن مدعی شد كه فردی به هویت مهندس محمدی را می‌شناسد كه نیاز به نیروی كار زن برای كار در یك شركت تولیدی در حوالی بهشت‌زهرا (س) دارد. من نیز كه به‌دنبال كار می‌گشتم از او درخواست كردم تا در صورت امكان مرا به ایشان معرفی كند كه راننده پیكان با مهندس محمدی تماس گرفت و برای همان روز و در حوالی ایستگاه مترو نواب قرار ملاقات گذاشت. حدود ساعت 7 بعداز ظهر، راننده پیكان به همراه مهندس محمدی در ایستگاه مترو به‌دنبال من آمد و به بهانه بازدید از كارگاه تولیدی، هر سه به سمت بهشت‌زهرا (س) حركت كردیم اما زمانی كه به داخل اتوبان بهشت‌زهرا (س) رسیدیم، مهندس محمدی چاقویی را زیر گلویم گذاشت و مرا به بیابان‌های اطراف اتوبان برده و با سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم، مرا مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار داده و پس از آن و در تاریكی هوا از محل متواری شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهمان از سوی شكات پرونده و احتمال افزایش ارتكاب جرایم مشابه از سوی متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند. به همین خاطر از تمام شكات احتمالی كه بدین شیوه و از سوی سرنشینان یك دستگاه خودرو پیكان سفید رنگ مورد تهدید، آزار و اذیت، ضرب و جرح و سرقت اموال قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود تا برای طرح شكایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه یا با شماره تلفن‌های 51055516 و 51055672 تماس حاصل كنند و اطمینان داشته باشند كه هویت آنها نزد دستگاه قضایی و پلیس محرمانه تلقی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha