سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اجرای برنامه پزشك خانواده از ماه آینده در استان تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ محمد حسن طریقت منفرد گفت: بودجه برنامه پزشك خانواده در ردیف های متفرقه قرار دارد كه تأمین و پرداخت ردیف‌های متفرقه بعد از خرداد میسر می‌شود اما معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری قول همكاری داده و آمادگی پرداخت بودجه پزشك خانواده از ماه آینده را اعلام كرد.

وی كه در دومین روز از گردهمایی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور سخن می‌گفت، افزود: با همكاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، از ماه آینده اجرای برنامه پزشك خانواده در استان تهران آغاز می‌شود و سپس به سایر استانها تسری می یابد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی اجرای برنامه پزشك خانواده را مهمترین اولویت وزارت بهداشت دانست و تأكید كرد: برای ساماندهی نظام بهداشت و درمان كشور راهی جز احیای جایگاه طب عمومی دیروز و پزشك خانواده امروز نداریم.

وی یادآور شد: پزشك خانواده امروز طبیب عمومی است كه نظام بهداشت و درمان را مدیریت می‌كند و اگر بخواهیم حرمت و تقدس پزشكی را در جامعه حفظ كنیم هیچ راهی به جز اجرای برنامه پزشك خانواده نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به تجربه موفق سیستم بهداشت و درمان كشورهای غربی به دلیل داشتن پزشك خانواده خاطر نشان كرد: پزشك عمومی باید بیشترین جایگاه اقتصادی و اجتماعی را داشته باشد تا بتواند دین خود را به مردم اداكند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha