سلامت نیوز : کاظم ندافی صبح امروز در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: موفقیت‌های بزرگی در زمینه بهداشت حرفه‌ای در همه زمینه‌ها اعم از آموزش، پژوهش و اجرا کسب کرده‌ایم و اکنون در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دوره‌های مختلف تحصیلی بهداشت حرفه‌ای از مقطع کاردانی تا PHD دایر است و هر سال فارغ‌التحصیلان زیادی را وارد بازار کار می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خاطرنشان کرد: در عرصه اجرا در چند سال گذشته سعی کرده‌ایم تا با طراحی سامانه‌ای تمام بازرسی‌های بهداشت حرفه‌ای از محیط کار را ثبت و هدفمند کنیم.

ندافی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین سند سلامت کارمندان خبر داد و گفت: با تدوین این سند برای بخشی از جمعیت کار نیز تدابیری در نظر گرفته شده تا بتوانیم با پیشرفت تکنولوژی و بیماری‌های ناشی از آن زمینه سلامت کارمندان را در محیط‌های کاری فراهم کنیم.

وی بازرسی هدفمند را یکی دیگر از کارهای دنبال شده توسط وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: با توجه به گستردگی محیط‌های کاری در سراسر کشور و از طرفی محدودیت تعداد بازرسان ما که کمتر از هزار بازرس هستند سعی کرده‌ایم تا کارگاه‌هایی که از لحاظ ایمنی پرخطر هستند را در اولویت قرار دهیم چرا که امکان بازرسی 100 درصدی از تمام کارگاه‌ها فراهم نیست.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بعد از 10 سال حدود مجاز مواجهه با خطرات شغلی را تجدید نظر و چاپ کردیم که با امضای وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود متخصص طب کار نمی‌توان تمام کارگران را تحت معاینه کامل قرار داد سعی کرده‌ایم با آموزش به پزشکان عمومی و بهره‌گیری از این ظرفیت معاینات را گسترش دهیم.

ندافی از گسترش تعداد مشاغل سخت در فهرست مورد تأیید وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تا به حال معدنکاران، قالیبافان، پرتو کاران و کشاورزان را تحت پوشش داشتیم که از دو سال گذشته چند شغل دیگر از جمله دندانپزشکان و کارکنان بیمارستانی نیز به آن اضافه شده است.

وی از تدوین 50 گایدلاین در زمینه بهداشت حرفه‌ای خبر داد و افزود: در دو سال اخیر علیرغم تمام محدودیت‌های استخدامی در تهران 12 نفر را در حوزه بهداشت حرفه‌ای جذب کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha