سلامت نیوز : نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر نمی‌توانیم ارز وارد کنیم،می‌توانیم از محل فروش نفت دارو یا مواد اولیه دارو را وارد کنیم.

حسن تامینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اختصاص ارز مبادله‌ای برای دارو به جای ارز مرجع اظهار کرد: قطعا این شرایط می‌تواند بر قیمت داروها تاثیرگذار باشد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه باید بتوان ارز را کنترل کرد، گفت: در شرایطی فعلی که در تحریم قرار داریم باید به دنبال راهکارهای جدیدی باشیم که نمونه آن تامین داروهای مورد نیاز از محل فروش نفت است.

تامینی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از داروها مشمول تحریم نشده است، افزود: هنوز به درستی مشخص نیست ارز هم وجود داشته باشد تاچه اندازه مشکل دارو را حل می‌کند اما آنچه قابل توجه است این که در زمینه تامین دارو نیاز به حمایت ضربتی داریم.

وی ابراز عقیده کرد که برای حل مشکل دارو باید ارز دولتی به آن تعلق گیرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اختصاص 2200 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت در حالی که این مبلغ تنها برای تامین دارو نیست، گفت: بحثی که وجود دارد این است که این میزان اعتبار برای کل خدمات ارائه شده توسط مراکز وابسته به وزارت بهداشت است لذا مشکل دارو حل نمی‌شود و اگر بخواهند مشکل دارو را حل کنند باید ارز سریعا در اختیار قرار گیرد و اگر نمی‌توانیم ارز وارد کنیم از محل فروش نفت دارو یا مواد اولیه دارو را وارد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha