شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 72405

ورزش‌های سنگین برای سوزاندن چربی‌ها و کم کردن وزن پیشنهاد نمی‌شود.

چگونه با ورزش چربی‌های بدن را بسوزایم؟

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: ورزش‌های سنگین برای سوزاندن چربی‌ها و کم کردن وزن پیشنهاد نمی‌شود.

دُردانه حسین در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: اگرچه در ورزش‌های سنگین ممکن است فرد طی چند روز کاهش وزن محسوسی پیدا کند اما در واقع این چربی‌ بدن نیست که سوزانده می‌شود.

وی ادامه‌ داد: 60 درصد از بدن ما را آب تشکیل می‌دهد و وقتی فرد یک ورزش سنگین انجام می‌دهد، آب بدن به طور محسوسی کم می‌شود و فرد دچار کاهش وزن موقت شده که در مدت زمان کوتاهی قابل برگشت است.

این متخصص تغذیه با اشاره به این‌ که ساعات اولیه صبح بهترین زمان برای ورزش کردن است، گفت: بهترین راه برای کم‌ کردن وزن، پیاده‌روی تند و حداقل 45 دقیقه در روز است. این روند در طول ماه به طور مرتب باید انجام شود تا به تدریج چربی‌های فرد سوزانده و موجب کاهش وزن و تناسب اندام شود. البته در کنار ورزش یک رژیم غذایی کم‌ کالری که توسط پزشک مربوطه پیشنهاد می‌شود، باید استفاده شود.

وی اظهار کرد: استفاده از لباس‌های نخی و عرق‌گیر برای ورزش مفید است ولی برای کم‌ کردن وزن از لباس‌های دیگر هم می‌توان استفاده کرد. ترجیحا اگر لباس نخی باشد، بسیار بهتر است.

حسین ادامه‌ داد: ورزش به طور مداوم باید ادامه داشته باشد، به همین دلیل ورزش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که بتوان همیشه آن‌ها را انجام داد. هم‌چنین برای این‌ که فرد بتواند تاثیر ورزش را روی بدن خود ببیند، باید سه ماه و حداقل سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه، پیاده‌روی تند داشته باشد.

وی خاطرنشان‌ کرد: ورزش‌هایی که نیاز به فعالیت بیشتری دارند، تاثیر بیشتری روی سوزاندن چربی‌ها خواهند داشت. معمولا بهترین ورزش برای سوزاندن چربی، پیاده‌روی تند و ورزش‌های هوازی است به دلیل این‌ که این ورزش‌ها را همیشه می‌توان انجام داد.

این متخصص تغذیه با بیان این‌ که علت‌های بسیاری برای چاقی وجود دارد، عنوان‌ کرد: یکی از این موارد، عادت‌ها و رفتارهای نادرست غذایی مثل تند خوردن یا پرخوری است که برای درمان، ابتدا باید علت چاقی توسط مشاور مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha