شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 72407

سلامت نیوز : زمانی که صفحه مربوط به یک کلاس یوگا یا یک رستوران را در فیس‌بوک لایک می‌کنید به کارشناسان سلامت کمک می‌کنید تا نرخ شیوع چاقی را در محیط زندگی شما تخمین بزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از کارشناسان سلامت در بیمارستان «کودکان بوستون» دریافتند می‌توان نرخ شیوع چاقی در محیط زندگی افراد را با بررسی علائق کاربران فیس‌بوک محاسبه کرد.

«رومی چونارا» یکی از این کارشناسان می‌گوید: این اطلاعات نشان می‌دهد در اجتماعاتی که کاربران فیس‌بوک علاقه بیشتری به فعالیت بدنی دارند، نرخ شیوع چاقی و اضافه وزن کمتر است. به بیان دیگر می توان از این قبیل سایت‌های اینترنتی برای محاسبه نرخ شیوع چاقی در جوامع مختلف بهره گرفت. در واقع انتخاب موضوعات مورد علاقه کاربران فیس‌بوکی به کارشناسان کمک می‌کند که الگوی زندگی سالم یا ناسالم آنها را ارزیابی کنند.

این کارشناسان اطلاعات موجود در صفحه فیس بوک افراد از جمله مواردی را که به اشتراک می‌گذارند و یا لایک می‌کنند، جمع‌آوری کرده و با اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا مقایسه کردند.

در این مقایسه مشخص شد در جوامعی که کاربران فیس‌بوک سبک زندگی فعال‌تری دارند، نسبت به جوامعی که کاربران فیس‌بوک تمایل کمتری به فعالیت بدنی دارند، نرخ چاقی کمتر است.

یکی از پزشکان مرکز درمانی دانشگاه دورهام انگلیس نیز گفت: افراد آن طور که در زندگی روزمره رفتار می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط می گیرند. اگر شما فرد سیگاری هستید دوستانتان نیز به کشیدن سیگار علاقه نشان می‌دهند و اگر فرد چاقی باشید، دوستان شما هم از میان افراد چاق هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha