شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 72413

سلامت نیوز :مطالعات جدید «انجمن ملی کنترل آفات» آمریکا نشان می‌دهد: این روزها هجوم ساس‌های مزاحم به اکثر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی انجمن ملی کنترل آفات آمریکا حاکی از آن است که بیش از یک سوم مراکز کنترل آفات با مشکل هجوم حشرات ساس به بیمارستان‌ها در سال 2012 میلادی مواجه شده‌اند که این مشکل نسبت به سال 2011 میلادی شش درصد افزایش داشته است.

در این گزارش همچنین آمده است، مواردی از وجود این حشرات داخل آمبولانس‌ها دیده شده است.

مسئولان بیمارستان‌ها با هرگونه موردی که می‌تواند سلامت بیماران را به خطر بیاندازد، مبارزه می‌کنند. هرچند امکان انتقال عفونت از طریق ساس به انسان تاکنون مشاهده نشده اما پس از مکیدن خون فرد زخم‌های آزاردهنده با خارش‌ شدید بر جای می‌گذارد.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از عفونت دانشگاه «لویولا» در شیکاگو گفت: با وجودی که مسئولان بیمارستان‌ها تاکید زیادی بر نظافت و پاکیزگی محیط مراکز درمانی دارند، این حشرات از طریق رفت و آمد بیماران و همراهان آنان در فضای بیمارستان پخش می‌شوند.

متخصصان بیماری‌های عفونی دانشگاه «کائینز» کانادا نیز اظهار داشت: نابود ساختن حشره ساس نسبت به از بین بردن هاگ‌های باکتری به مراتب سخت‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha