سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده جزو استانهای موفق کشور است، گفت: پختگی کار و فراهم آوردن زیرساختهای اجرای برنامه پزشک خانواده در این استان مشهود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدحسن امامی رضوی که به منظور افتتاح برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این استان سفر کرده بود، ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده بر اساس دستورالعمل، یکی از دلایل موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای این برنامه ملی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده بهرمند شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه در برنامه های اصلاح سلامت و ارزیابی‌های سالانه حوزه درمان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران از استانهای پیش رو محسوب می‌شود، اظهار داشت: شیب رشد و توسعه این دانشگاه بیشتر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

دکتر امامی رضوی، ایجاد فضای همدلی و مدیریت مبنی بر مشارکت را کلید موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان و تصریح کرد: این دانشگاه در اجرای برنامه پزشک خانواده جز استانهای موفق است.

مازندران اولین استان در اجرای برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانها

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی دستورالعمل برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانهای دولتی در چند مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران اولین دانشگاهی است که رسما وارد عملیات اجرایی آن شد.

وی با بیان این که هدف از اجرای این برنامه ارتقا سلامت مردم و اصلاح روشهای موجود است، همدلی، شناسایی و مشخص کردن هدف و بررسی امکانات و ملزومات را از شروط اساسی اجرای برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانهای دولتی دانست و افزود: در سالهای گذشته به منظور ایجاد انگیزه و نیز درآمد بیشتر کادر درمانی بیمارستانها، برنامه نظام نوین پرداخت طراحی شده بود.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: با گذشت چند سال از اجرای این طرح با آسیب شنایی نظام نوین پرداخت، این طرح با عنوان بازتوزیع درآمد بیمارستانها اصلاح شد.

دکتر امامی رضوی، هدف از اصلاح شیوه پرداخت را ارتقاء کیفیت ارایه خدمات درمانی دانست و گفت: باید بسترهای لازم را به گونه ای فراهم آوریم تا نظارت به خودی خود روی دهد و کیفیت و استقرار برنامه را در پی داشته باشد.

وی، خاطرنشان کرد: باید به سطحی از نظارتها برسیم که نظارتهای موردی نیز اثر بخش باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه منابع پرداخت، ابزارهای اجرایی و بستر ارایه خدمات باید اصلاح شوند، افزود: خروجی کار ما باید سلامت و رضایتمندی مردم باشد.

گفتنی است، اجرای برنامه باز توزیع درآمد بیمارستانها به صورت پایلوت در سه مرکز آموزشی درمانی فاطمه الزهرا(س) ساری، رازی قائمشهر و امام حسین نکا(ع) رسما آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha