عدم نظارت و پایش کافی موجب توقف و مسکوت ماندن اجرای طرح پزشک خانواده شد.

عدم نظارت کافی موجب توقف طرح پزشک خانواده شد
سلامت نیوز : شهلا میرکلوی بیات، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده از برنامه‌های توسعه پنجم بود که محقق شد و انتقادهایی نیز بر آن وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها طرح پزشک خانواده به‌صورت پایلوت اجرایی شد که به‌دلیل نداشتن و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، مورد انتقادهای بسیاری در کشور قرار گرفت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این‌که این طرح مورد نظارت کافی قرار نگرفت و مشکلات آن نیز بررسی نشد، اجرای آن در روستاها- علی‌رغم نیاز این مناطق- متوقف شد.

وی با بیان این‌که اختلاف بر سر مسائل مالی و عدم برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه برای این طرح، موجب متوقف شدن آن- به‌ویژه در روستاها- شد، تأکید کرد: در صورتی که زیرساخت‌های اجرای یک طرح مورد توجه قرار نگیرد و طرح‌ها به‌صورت بسته باقی بمانند، قطعاً هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: با صرفاً شعار دادن و حرف زدن کارها پیش نمی‌رود و باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا مشکلات درراستای اجرای این طرح مرتفع شود و بتوان طرح پزشک خانواده را مرحله به مرحله و فاز به فاز اجرایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha