سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای آزمایشی دستورالعمل برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانهای دولتی در چند مرکز آموزشی درمانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سیدحسن امامی رضوی با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی دستورالعمل برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانهای دولتی در چند مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران اولین دانشگاهی است که رسما وارد عملیات اجرایی آن شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه ارتقا سلامت مردم و اصلاح روشهای موجود است، همدلی، شناسایی و مشخص کردن هدف و بررسی امکانات و ملزومات را از شروط اساسی اجرای برنامه بازتوزیع درآمد بیمارستانهای دولتی دانست و افزود: در سالهای گذشته به منظور ایجاد انگیزه و نیز درآمد بیشتر کادر درمانی بیمارستانها، برنامه  نظام نوین پرداخت طراحی شده بود.

معاون وزیر بهداشت گفت: با گذشت چند سال از اجرای این طرح با آسیب شنایی نظام نوین پرداخت، این طرح با عنوان بازتوزیع درآمد بیمارستانها اصلاح شد.

امامی رضوی، هدف از اصلاح شیوه پرداخت را ارتقاء کیفیت ارایه خدمات درمانی دانست و گفت: باید بسترهای لازم را به گونه ای فراهم آوریم تا نظارت به خودی خود روی دهد و کیفیت و استقرار برنامه را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به سطحی از نظارتها برسیم که نظارتهای موردی نیز  اثر بخش باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه منابع پرداخت، ابزارهای اجرایی و بستر ارایه خدمات باید اصلاح شوند، افزود: خروجی کار ما باید سلامت و رضایتمندی مردم باشد.

اجرای برنامه باز توزیع درآمد بیمارستانها به صورت پایلوت در سه مرکز آموزشی درمانی فاطمه الزهرا(س) ساری، رازی قائمشهر و امام حسین نکا(ع) رسما آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha