سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه اجرای سلیقه‌ای طرح پزشک خانواده در استان‌های مختلف به حوزه سلامت کشور آسیب می‌زند، گفت: این طرح نخست باید در یک استان به صورت پایلوت و کامل اجرایی شده و بعد از پایش و بررسی‌های کارشناسی و ایجاد ردیف اعتباری در کل کشور اجرایی شود.

شهلا میرگلوی‌بیات در گفت ‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات رئیس جدید برنامه پزشک خانواده مبنی‌بر دریافت فرانشیز ۱۰ درصدی از سطح یک و فرانشیز ۳۰ درصدی در سطح دو از بیماران، گفت: به طور حتم برنامه‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تمام اصول و اهداف طرح پزشک خانواده را به زیر سؤال می‌برد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه متأسفانه دریافت فرانشیز از سطح یک و دو  پزشک خانواده با برنامه‌های قبلی مسئولان حوزه سلامت و برنامه پنجم توسعه تناقض دارد، افزود:‌ بر اساس برنامه‌ریزی قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، قرار بود که بیماران در سطح یک رایگان درمان شوند، از این رو دریافت فرانشیز از بیماران هیچ جایگاهی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر نبود زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده از دیرباز تاکنون، تصریح کرد: با توجه به مشکلات کمبود اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، حتی اجرای برنامه جدید پزشک خانواده هم دور از انتظار است.

وی با انتقاد از وضعیت کنونی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: متأسفانه به‌علت سیاست‌های نامناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، این دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی با کمبود اعتبار، کمبود دارو و تجهیزات روبرو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اظهارات اخیر محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی بر اجرای طرح پزشک خانواده در تهران تا ماه آینده، گفت: به طور حتم اظهارات طریقت‌منفرد تنها در حد شعار بوده و هیچ پشتوانه کارشناسی ندارد.

میرگلوی‌بیات ادامه داد: متأسفانه این وزارتخانه با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای که هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد، تنها به فکر موضوعاتی تبلیغاتی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه اجرای سلیقه‌ای طرح پزشک خانواده در استان‌های مختلف به حوزه سلامت کشور آسیب می‌زند، یادآور شد: این طرح نخست باید در یک استان به صورت پایلوت و کامل اجرایی شده و بعد از پایش و بررسی‌های کارشناسی و ایجاد ردیف اعتباری آن را در کل کشور اجرایی کنند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha