سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه هم‌اکنون تعریف مشخصی از بیماران خاص در قوانین حوزه سلامت وجود ندارد، گفت: با توجه به وضعیت اسفبار بیماران خاص طرح دوفوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

عباس صلاحی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت نامناسب بیماران خاص در کشور، گفت:‌ متأسفانه این گروه از جامعه مورد بی‌توجهی مسئولان دولتی قرار گرفته‌ و هم‌اکنون در شرایط سختی به سر می‌برند.

نماینده مردم آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری درخواست مسئولان انجمن‌های حمایت از بیماران خاص از نمایندگان مجلس برای گنجاندن موضوع حمایت از این بیماران در قانون جامع حمایت از معلولان، گفت: متأسفانه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس این قانون را مورد بازنگری قرار داده و هم‌اکنون قانون جامع حمایت از معلولان در هیأت دولت در حال بررسی است، از این‌رو در این رابطه کاری از دست نمایندگان مجلس بر نمی‌آید.

وی از تقدیم طرح دوفوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت اسفبار بیماران خاص، به‌طور حتم دو فوریت این طرح در هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه یکی از محورهای طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی، تعیین نقش سازمان‌های بیمه‌گر در حمایت از این بیماران است، افزود: هم‌اکنون این سازمان‌ها با وجود اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص، هیچ تعهدی نسبت به تحت پوشش قرار دادن این بیماران ندارند.

صلاحی با بیان اینکه هم‌اکنون تعریف مشخصی از بیماران خاص در قوانین حوزه سلامت وجود ندارد، تصریح کرد: به طور حتم کاربردی شدن طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی، نیازمند انسجام دادن این بیماران است.

وی ادامه داد: متأسفانه تمام بیماران خاص به‌ویژه بیماران کلیوی، هموفیلی، سرطانی برای تأمین داروهای مورد نیازشان با مشکل روبرو هستند که این موضوع نشان‌دهنده وضعیت بسیار بحرانی این بیماران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه و حمایت جدی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیماران خاص تأکید کرد و گفت:‌ از طرف دیگر مسئولان و نمایندگان مجلس هم باید با اختصاص اعتبار در بودجه ۹۲ زمینه حمایت از این بیماران را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha