سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بیرجند گفت: رژیم غذایی كم‌نمك و كم چربی، زندگی كم‌‌استرس، خواب مناسب و ورزش در جلوگیری از ابتلا به عارضه‌ پرفشاری خون که عامل بیماریهای زیادی است موثر است.

غلامحسین محمودی راد در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار كرد: پرفشاری خون یكی از خطراتی است که معادل و پیش زمینه چندین بیماری است و با عوارض قلبی عروقی، كلیوی، مغزی و... همراه است.

وی نارسایی قلبی، كلیوی و سكته‌های خونریزی‌دهنده‌ مغزی را از عوارض پرفشاری خون برشمرد و افزود: در افراد مستعدتر و مبتلا به آنوریسم مغزی و آنومالی‌های عروقی مغز احتمال خونریزی وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بیرجند بیماری پرفشاری خون به دیگر بیماری‌ها دامن می‌زند، ادامه داد: این عارضه علامت خاصی ندارد و حتی افراد تحت درمان پس از مدتی آغاز درمان را قطع می‌كنند.

محمودی‌راد گفت: كنترل كلسترول و چربی خون، خواب منظم و ورزش‌های تفریحی ایروبیك(نه حرفه‌ای) در جلوگیری از عارضه‌ پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن موثر است و نقش مهم پرستاران در مراقبت از این بیماری آموزش شیوه‌های كنترل استرس و خواب راحت و در نهایت حساس‌سازی عموم نسبت به این عارضه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha