یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 72468

سلامت نیوز : دکتر منصور گتمیری گفت : برخی آجیل‌ها پتاسیم زیادی دارند و مصرف زیاد آن‌ها ممکن است برای بیماران دیالیزی مشکل ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ ؛ وی با بیان اینکه میوه‌ها از جمله مرکبات حاوی پتاسیم زیادی هستند، گفت: میوه‌هایی مانند پرتقال، لیموشیرین و نارنگی پتاسیم زیادی دارند بنابراین بیماران دیالیزی نباید در مصرف این میوه‌ها افراط کنند و بهتر است روزانه یک پرتقال یا یک لیمو شیرین مصرف کنند تا پتاسیم خون آنان بیش از حد متعارف افزایش نیابد.

این متخصص کلیه با اشاره به مسافرت بیماران دیالیزی اظهار کرد: اگر این بیماران بیش از یکی دو روز قصد مسافرت دارند باید پیش از سفر با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مقصد به منظور دیالیز هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی افزود: تعداد کمی از بیماران، دیالیز صفاقی می‌شوند. این بیماران باید مایعات و وسایل استریل و پانسمان را در طول سفر به همراه داشته باشند به عنوان نمونه هر روز به ۴ بگ مایعات نیاز دارند.

گتمیری در پایان گفت: بیماران دیالیزی می‌توانند فعالیت بدنی سبک و مداوم مانند پیاده‌روی و شنا انجام دهند. این کار باعث می‌شود که مایعات بیشتری از طریق پوست و تنفس دفع کنند البته آنان نباید ورزشهای سنگین را انجام دهند و به عضلاتشان آسیب برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha