عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی ثبات پدیده زیرمیزی در حوزه سلامت، وجود فساد و رابطه میان مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و پزشکان متخلف است، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان این وزارتخانه وامدار برخی پزشکان متخلف هستند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی ثبات پدیده زیرمیزی در حوزه سلامت، وجود فساد و رابطه میان مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و پزشکان متخلف است، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان این وزارتخانه وامدار برخی پزشکان متخلف هستند.

محمدحسین قربانی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه علت اصلی بروز پدیده زیرمیزی در حوزه سلامت، ضعف نظارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی است، گفت: این وزارتخانه با انداختن مشکلات بر گردن قوانین و مجلس، به دنبال فرار از مسئولیت‌های محوله است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه متأسفانه بخش نظارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی حوزه سلامت را به کلی رها کرده است، افزود:‌ به طور حتم بدون نظارت و کنترل در هر حوزه‌ای، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، حال چگونه این وزارتخانه با وجود نظارت ضعیف به‌دنبال مقصر دیگری می‌گردد.

وی با بیان اینکه برخورد قهری با پزشکان متخلف کار سختی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی نیست، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان این وزارتخانه در زمینه با برخورد با افراد متخلف، راه تصامح را پیش گرفته‌‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره برخورد با پزشکان متخلف تذکر داده است، یادآور شد: اما متأسفانه این وزارتخانه هیچ توجهی به این موضوع نمی‌کند، حتی درخواست کرده بودیم که اسامی برخی از افرد متخلف را در رسانه‌ها منتشر شود، که این موضوع هم محقق نشده است.

قربانی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی ثبات پدیده زیرمیزی در حوزه سلامت، وجود فساد و رابطه میان مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و پزشکان متخلف است، گفت:  متأسفانه برخی از مسئولان این وزارتخانه وامدار برخی پزشکان متخلف هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اگر درباره برخورد با پدیده زیرمیزی خلاء قانونی احساس می کنند، باید به‌دنبال تدوین لایحه‌ای و ارایه آن به مجلس باشند، افزود: به نظر می ‌رسد این وزارتخانه هیچ اراده‌ای برای حل معضل زیرمیزی ندارد.

چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دلیل اصلی افزایش پدیده زیرمیزی را عدم پاسخگویی قانون اعلام کرده و گفته بود که قانون مربوط به زیرمیزی به روز رسانی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha