یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 72487
سلامت نیوز : کنترل وزن مادر باردار امری بسیار با اهمیت است. دکتر مجید محمدیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این مطلب در گفت وگو با خراسان اظهار کرد: وزن گیری جنین در طول دوران بارداری متفاوت است و افزایش وزن یک زن باردار باید طبق استاندارد باشد. وی تاکید کرد: همان طور که اگر یک زن در طول بارداری خود کم وزن گرفته باشد مشکلاتی برای جنین ایجاد می شود، وزن زیاد نیز یک سری مشکلات برای مادر و جنین ایجاد می کند.وی گفت: اگر زن باردار،افزایش وزن زیادی داشته باشد جنین وی بسیار بزرگ می شود و در صورت داشتن زایمان طبیعی، مادر دچار مشکلات زایمانی می شود.

محمدیان ادامه داد: اگر مادری در دوران بارداری، خوب وزن نگرفته باشد، پزشک یا ماما به وی توصیه می کند غذاهایی بخورد که دارای کالری بیشتری است. اگر هم مادر دارای افزایش وزن باشد به وی توصیه می شود غذاهای کم کالری بخورد.به عنوان نمونه خیار، میوه ای است کم کالری که جلوی اشتها را می گیرد و از افزایش وزن هم جلوگیری می کند. وی افزود: به زن بارداری که خوب وزن نگرفته است، توصیه می شود سیب بخورد. یک سیب حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد و خوردن آن باعث افزایش مطلوب وزن می شود.

توصیه های غذایی به زنان باردار

وی گفت: تغذیه دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید یک مادر باردار از خوردن بعضی غذاها اجتناب کند.کله پاچه و خامه از موادی است که زن باردار باید از مصرف آن بپرهیزد.علاوه بر این باید از خوردن غذاهای چرب، غذاهای پرکالری، سرخ کردنی ها و ادویه ها پرهیز کند. وی ادامه داد: سبزی و میوه جزو خوراکی هایی است که یک زن باردار باید آن ها را حتماً در برنامه غذایی خود بگنجاند تا بتواند نوزادی سالم به دنیا آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha