یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 72493
سلامت نیوز : شاید همه گاهی از اوقات خوردن میان وعده‌های نیمه‌شب را تجربه كرده باشند، اما یك زن پنجاه و پنج ساله بریتانیایی هر شب در حالی كه خواب است، 2500 كالری غذا می‌خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ لسلی كوساك اظهار كرد كه هر شب به یخچال منزل خود حمله‌ور می‌شود كه این حمله یك حمله ساده كه فقط اشتیاقی برای خوردن تلقی می‌شود، نیست؛ بلكه نتیجه یك شرایط نادر پزشكی است.

این زن پنجاه و پنج ساله، مادر سه فرزند فقط زمانی به این نتیجه می‌رسد كه نیمه‌شب حجم بالایی غذا خورده كه صبح بقایای غذاهای خود را اطراف خانه مشاهده می‌كند. این شرایط تا حدی است كه وی در حالتی كه خواب است، برای خود پخت‌ و‌پز هم می‌كند، اما مساله مهم این است كه ضیافت‌های نیمه‌شب وی به غذا محدود نمی‌شود.

وی تاكنون تلاش به خوردن رنگ، وازلین و پودر شستشو كرده است. نكته خطرناك درباره این شرایط استفاده از چاقو و شعله گاز برای آشپزی است.

از سوی دیگر میزان كالری‌هایی كه وی در نیمه‌شب جذب می‌كند؛ همان میزانی است كه برای یك مرد در طول روز توصیه می‌شود، از این رو وی در طول روز فقط سالاد و میوه می‌خورد و در یك باشگاه ورزشی حضور می‌یابد تا بتواند وزن زیاد خود را تحت كنترل درآورد.

پزشكان وی تاكنون نتوانسته‌اند توضیحی برای این شرایط بیابند، اما لسلی كوساك اعتقاد دارد كه وی از سندرم اختلال خوردن شبانه در خواب رنج می‌برد.

وی در این رابطه گفت: وقتی برای اولین بار به این موضوع پی بردم كه نوعی آشفتگی و شلوغی در اتاق و آشپزخانه مشاهده كردم، اما همان موقع متوجه نشدم كه این شلوغی‌ها را خودم به وجود آورده‌ام، اما وقتی متوجه این جریان شدم، احساس شرم و گناه می‌كردم.

این زن پنجاه و پنج ساله اعتقاد دارد كه چند سال است از این مشكل رنج می‌برد، اما بتازگی خانواده خود را در جریان قرار داده و از پزشكان كمك گرفته است.

دكتر پل ریدینگ، رئیس انجمن خواب بریتانیا و مشاور عصب‌شناسی در بیمارستان دانشگاه جیمز كوك اظهار كرد: چنین مواردی نادر است، اما ناشناخته نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha