سلامت نیوز :دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: از مصرف بیش از حد مسکن برای درمان سردرد خودداری کنید، چرا که استفاده بی‌رویه از این داروها، موجب ابتلا به سردرد وابسته به مسکن می‌شود که درمان آن به مراتب سخت‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر منصوره تقاء در نشست خبری «بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران» که امروز در بیمارستان سینا برگزار شد، افزود: بیشتر سردردها، خوش‌خیم هستند که میگرن و سردردهای تنشی از شایع‌ترین سردردها به شمار می‌آیند. گاهی اوقات به علت مزمن بودن سردرد، بیماران بدون تجویز پزشک، اقدام به مصرف مسکن می‌کنند. البته گاهی اوقات پزشک مسکن تجویز می‌کند، در این صورت لازم است او به بیمار توصیه کند که از مصرف بی‌رویه این داروها خودداری کند.

دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در ادامه گفت: برای جلوگیری از سردرد، حداکثر بیمار دو روز در هفته مجاز به مصرف مسکن است، البته بهتر است کمتر از این میزان مسکن مصرف کند و در صورت نیاز به مصرف بیشتر داروهای تسکین‌دهنده، لازم است به پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به بیستمین کنگره نورولوژی اظهار کرد: حدود 200 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که حدود 90 مقاله در این رویداد علمی ارائه می‌شود. علاوه بر آن 80 پوستر به نمایش درمی‌آید. سخنرانی‌ها درباره بیماری‌های شایع نورولوژی و مبحث نسبتا جدید بیماری‌های متابولیک دستگاه عصبی است که این بیماری‌ها اختلال پیش‌رونده دستگاه عصبی هستند که در صورت تشخیص به موقع، در 50 درصد موارد می‌توان روند پیشرفت بیماری را کند کرد.

تقاء افزود: این بیماری نیازمند آزمایش‌های وسیع مانند آزمایش‌های خونی است که کمتر به آنها پرداخته شده است، البته در چند سال اخیر به همت متخصصان، روش‌های خوبی در این زمینه در پیش گرفته شده، علاوه بر آن با آزمایشگاه‌هایی کشورهایی مانند آلمان ارتباط برقرار شده تا از مساعدت آنها در این زمینه استفاده شود.

دبیر علمی بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران درباره بیماری‌های متابولیک عصبی، گفت: بیشتر این بیماری‌ها از سنین کودکی آغاز می‌شود، البته ابتلا به این بیماری‌ها در بزرگسالی هم دیده می‌شود.

وی با اشاره به میهمانان خارجی بیستمین کنگره نورولوژی، گفت: میهمانانی از کشورهای ایتالیا، سوئد و ایرانیان مقیم آمریکا در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی درباره کارگاه‌های بیستمین کنگره نورولوژی، اظهار کرد: هشت کارگاه در این همایش علمی در زمینه‌هایی مانند مشکلات گرفتن و تفسیر نوار مغزی، نوار عضله، بررسی عروق داخل مغزی، آموزش نحوه داوری مقالات و بررسی بیماران مشکل از لحاظ تشخیصی و درمانی و تغذیه و بیماری‌های مغز و اعصاب برگزار می‌شود. علاوه بر آن به برگزیدگان مسابقه دستیاری، جوایزی اهدا می‌شود.

تقاء در پایان اظهار کرد: برای جراحان و متخصصان مغز و اعصاب، 20 امتیاز بازآموزی و برای سایر رشته‌ها، 14 تا 20 امتیاز در نظر گرفته شده است و پزشکان عمومی نیز می‌توانند در این همایش علمی شرکت کنند.

بیستمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران 10 تا 13 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha