یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 72505

سلامت نیوز : یک متخصص پوست با اشاره به مزایای استفاده از ماسک‌های میوه‌ای، گفت: اسیدهای موجود در میوه‌ها، این قابلیت را دارند که لایه‌های سطحی پوست را جدا کرده و به بخش‌های عمقی پوست نیز نفوذ کنند و ضمن ایجاد تغییر در پوست، موجب حفاظت از پوست نیز می‌شوند.

دکتر رضا یعقوبی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: در میوه‌های تازه و سبزی‌های سبز مواد موثری از جمله اسیدهای مختلف وجود دارد. در مرکبات اسیدسیتریک، در نیشکر گلیکواسید و در سیب اسیدمالیک وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه همین اسیدها به صورت صنعتی در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند.

یعقوبی گفت: به مجموعه اسیدهای میوه‌ای، آلفاهیدروکسی‌اسید گفته می‌شود که این مواد به صورت کرم و لوسیون در بازار موجود است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه کرد: پس از خرید میوه‌ها، قسمت‌هایی که به نظر خراب می‌آید و همچنین پوست میوه‌ها را دور نیندازید. خانم‌ها می‌توانند این بخش از میوه‌ها را له کرده و به عنوان ماسک طبیعی روی پوست خود قرار دهند و 20 دقیقه صبر کنند پس از این مدت پوست با طراوتی خاص، حالت شاداب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: البته همه میوه‌ها برای ماسک صورت مناسب نیستند. میوه‌هایی مانند هلو، انگور، آب لیموترش یا لیموشیرین، موز و مرکبات برای این کار مناسبند. این میوه‌ها الیاف کلاژن پوست را ترمیم کرده و با تحریک این الیاف، موجب ساخت کلاژن بیشتری برای بافت پوست می‌شوند.

یعقوبی افزود: باید روزانه حداقل دو بار از این ماسک‌ها استفاده شود تا شفافیت و طراوت پوست را مشاهده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha