یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 72506

سلامت نیوز : سید ضیاء‌الدین مظهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چاقی کودکان مسئله‌ای است که دغدغه خاطر متخصصان تغذیه است چرا که تقریباً 30 درصد از بچه‌ها، دچار اضافه وزن و چاقی هستند و می‌توان گفت از هر 4 کودک، یک نفر چاق است.

نایب رئیس انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران گفت: متأسفانه تعداد بچه‌های چاق رو به گسترش است و این به خاطر تغییر سبک زندگی و تغییر در رویه تغذیه است ؛ علاوه برآن، بچه‌ها که سرشار از انرژی هستند به جای آنکه به فعالیت بدنی پرداخته و امکان بالندگی خود در محیط را داشته باشند به بازی با کامپیوتر رو آورده‌اند.

وی ادامه داد: بازی‌های کامپیوتری که سرشار از خشونت، اوهام و تصورات باطل است کودکان را از مسیر درست زندگی دور کرده و علاوه بر اینکه تحرک را از آنها گرفته افکارشان را نیز مسموم کرده است.

مدیر گروه تغذیه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استفاده از مواد حیاتی شامل انواع ویتامین ، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و آنتی اکسیدان در کودکان امروز رو به کاهش است و متأسفانه مصرف انواع فست فود، سوسیس، کالباس و پیتزا رو به افزایش است.

مظهری ادامه داد: حتی آب که سرچشمه حیات و زندگی است جای خود را به نوشابه‌های رنگارنگ داده و کودکان معصوم ما را به چاقی دچار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دانش جدید به این مسئله اشاره دارد که بعضی از بیماری‌های غیر واگیر مزمنی که جامعه را در بر می‌گیرد به علاوه بیماری‌های لاعلاج و صعب‌العلاج در کمین بچه‌های چاق است.

نایب رئیس انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران گفت: علاوه بر افسردگی و گوشه‌نشینی که در انتظار این دسته از کودکان است سکته‌های زودهنگام، پوکی استخوان، عدم توانایی یادگیری و عدم مقاومت در برابری بیماری‌ها فاجعه‌ای است که در دوره‌های بعدی زندگی، کودکان چاق با آن درگیر خواهند بود.

مظهری به باور غلط خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه خانواده‌ها فکر می‌کنند که اگر کودک چاق باشد هم زیبا است و هم سالم؛ در صورتی که کودک چاق، ممکن است زیبا باشد ولی هرگز سالم نیست چرا که بیماری در کوتاه مدت و بلندمدت در انتظار او است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha