یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 72526

سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که کارشناسان و متخصصان سلامت عمومی در سراسر جهان نسبت به شیوع ویروس جدید آنفلوآنزای پرندگان در چین، توجه بیشتری نشان دهند و برای مهار این ویروس دست به کار شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی در جهان باید این موضوع را دقیق‌تر و جدی‌تر از قبل پیگیری کنند تا از شدت شیوع این بیماری کاسته شود چون آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر شیوع این بیماری با روندی خطرناک و نگران‌کننده رو به افزایش است.

«کجی فوکودا»، معاون مدیرکل حفاظت از سلامت سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در این رابطه اظهار داشت: هم‌اکنون موارد ابتلا به این نسخه از ویروس آنفلوآنزا، پیچیده‌تر شده و رو به افزایش است و هنگامی که این ویروس را دقیق‌تر مطالعه می‌کنیم، درمی‌یابیم که می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت انسان‌ها باشد.

کارشناسان چینی و متخصصان سلامت در جهان امیدوار بودند این ویروس مهلک موسوم به H7N9، تنها محدود به چین شود و انتقال فرد به فرد آن ممکن نشود، اما مطالعات بیشتر روی بیماران نشان داده است که نیمی از مبتلایان، هیچ گونه تماسی با پرندگان و طیور نداشته‌اند و در نتیجه احتمال انتقال فرد به فرد این بیماری تشدید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha