جامعه فرهیخته پزشکی همواره با چالش‌های فراوان و با فراز و نشیب‌های متعددی روبه‌رو بوده است. اما با وجود سختی‌های متعدد، خدشه‌ای بر عملکرد درخشان این قشر ایجاد نشده است.

دفاعیه رییس جدید سازمان نظام پزشکی :ناملایمات خدشه ای بر چهره جامعه پزشکی ایجاد نمیکند
سلامت نیوز :  مقاله اخیر جناب آقای پوراحمد، کارگردان و هنرمند دلسوز جامعه سینمایی کشور در روزنامه شرق  پیرامون تخلف صورت‌گرفته در یکی از مراکز درمانی تهران،

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ علیرضا زالی. رییس سازمان نظام‌پزشکی نوشت : با توجه به اینکه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای در مسیرهای قانونی و ذی‌ربط بیش از گذشته مورد تاکید دلسوزان عرصه سلامت قرار گرفته است، به نظر می‌رسد نباید معدود موارد اینچنینی را به حساب تمامی جامعه خدوم پزشکی کشور نوشت.

اقدامات شبانه‌روزی جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور برای زدودن رنج آلام بیماران بعضا ممکن است مورد کم‌لطفی نیز قرار گیرد اما عزم جدی جامعه پزشکی برای همراهی و همگامی مردم ایران در کنار خود‌پالایشی این قشر فرهیخته و ترویج اخلاق پزشکی و مرمت فزاینده برای باز‌مهندسی ارتباط صمیمی میان آحاد مردم و جامعه پزشکی همیشه مورد تایید جامعه پزشکی کشور است.

جامعه فرهیخته پزشکی همواره با چالش‌های فراوان و با فراز و نشیب‌های متعددی روبه‌رو بوده است. اما با وجود سختی‌های متعدد، خدشه‌ای بر عملکرد درخشان این قشر ایجاد نشده است. این جامعه خدوم با وجود ناملایمت‌های بسیار، هیچ‌گاه از وظایف و رسالت‌های خود باز‌نمانده است و هم‌اکنون بیشترین خدمات را در مقایسه با سایر بخش‌های حرفه‌ای کشور ارایه می‌دهد.

از سوی دیگر جایگاه جامعه پزشکی در میان آحاد مردم به مثابه سرمایه اجتماعی تلقی می‌شود و ذخیره ارزنده‌ای در برقراری تامل میان آحاد مردم و جامعه پزشکی بوده است. به طوری‌که در آخرین پژوهش‌های اجتماعی در کلانشهرهای کشور، ارایه‌دهندگان خدمات درمانی و سلامت کشور از مقبولیت بالایی برخوردار است و این ویژگی‌ ممتاز اجتماعی، جامعه پزشکی را همواره به عنوان معتمدترین گروه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

انتظار از رسانه‌های مهم کشور که دل‌مشغولی آنها صیانت از حقوق آحاد مردم ایران است این است که بیش از گذشته تلاش خود را در جهت احیای جایگاه رفیع جامعه پزشکی مصروف ‌کند. از طرف دیگر هم‌اکنون کج‌سلیقگی‌های نادر حرفه‌ای در جامعه پزشکی به عنوان امری مهم در دستور کار نهادهای صنفی فعال در حوزه پزشکی قرار گرفته است و می‌تواند بیش از گذشته مورد تاکید قرار گیرد.

از سوی دیگر تشکیل کمیته‌های اخلاقی در برخی از انجمن‌های علمی سلامت بیانگر عزم مهم جامعه پزشکی کشور در فرآیندهای خود تنظیمی و ترمیم آسیب‌های موجود است. اگرچه گاهی ممکن است خدای ناکرده در گوشه و کنار کشور اتفاقاتی ناگوار رخ دهد که موجب کدورت چهره پزشکی کشور شود، اما بالندگی روزافزون جامعه پزشکی به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های درونی به ترمیم حرفه‌ای مورد لزوم در کنار صیانت از کرامت پزشکی بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha