سلامت نیوز : پس از وقوع زلزله‌های پی در پی در کشور بار دیگر مساله زلزله تهران نقل محافل خبری شد؛ زلزله‌ای که سال‌هاست احتمال وقوع آن از سوی کارشناسان اعلام می‌شود و پرهزینه‌‌ترین زلزله در کشور خواهد بود. وجود سازمان‌های دولتی و غیردولتی، بافت فشرده شهری که اغلب فرسوده اند، جمعیت بالای آن و مواردی از این دست سبب نگرانی از وقوع این زلزله در کشور می‌شود. اما این نگرانی‌ها با وقوع زلزله در هر گوشه کشور اوج می‌گیرد و پس از خوابیدن تب آن دوباره به فراموشی سپرده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ کمال علی پور خنکداری، نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری وروستایی مجلس، با تاکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با وقوع زلزله احتمالی در تهران، می‌گوید: انتظارات بسیاری از سازمان مدیریت بحران برای رسیدگی به حوادث پس از زلزله وجود دارد در حالی که این نهاد حتی یک ریال هم اعتبار ندارد. با وجود آنکه تهران روی گسل زلزله قرار دارد اما واقعیت آن است که هنوز زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از آثار تخریبی زلزله تهران وجود ندارد. به نقل از خانه ملت، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر زلزله‌ای به قدرت ۶ ریشتر در تهران به وقوع بپیوندد آثار تخریبی بسیاری را در این شهر شاهد خواهیم بود، ادامه می‌دهد: چند سالی است شهرداری تهران یکسری اقدامات مانند ساخت سوله‌های بحران در مکان‌های امن را شروع کرده اما همچنان احساس می‌شود که این اقدامات ناکافی است.

البته امسال پیشنهادی از سوی نمایندگان به دولت ارائه شد مبنی بر اینکه اعتباراتی که در دست معاونت و برنامه‌ریزی نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت کشور برای مدیریت بحران وجود دارد به سازمان مدیریت بحران انتقال پیدا کند. ما همه انتظارات را از رئیس سازمان مدیریت بحران برای رسیدگی به حوادث پس از حادثه داریم در حالی که این نهاد حتی یک ریال اعتبار هم ندارد بنابراین قرار شد این پیشنهاد به دولت داده شود تا اگر حادثه‌ای به وقوع پیوست اختیارات در دست یک مرجع باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha