دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 72586

سلامت نیوز : متخصصان دانمارکی در آزمایشات اخیر خود به پیشرفتی چشمگیر در زمینه مقابله با ویروس ایدز دست یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان تکنیکی را پیدا کرده‌اند که بوسیله آن ویروس ایدز را از DNA‌ سلول‌های انسانی خارج کرده و سپس با کمک سیستم ایمنی بدن فرد، این ویروس را از بین می‌برند.

متخصصان دانمارکی بر این باورند که تکنیک فوق، آنها را در آستانه یافتن درمان بیماری ایدز قرار داده است و می‌تواند جان میلیون‌ها نفر از مبتلایان به این بیماری مهلک را نجات دهد.

در این شیوه که مراحل آزمایشگاهی آن در حال انجام است، ویروس ایدز از DNA‌ انسان استخراج شده و به سیستم ایمنی بدن این امکان داده می‌شود تا به طور طبیعی آن را نابود کند.

متخصصان بیمارستان دانشگاهی «آرهوس» دانمارک معتقدند که روش درمانی جدید، گامی بلند در جهت کشف درمانی قطعی برای عفونت ایدز است که در حال حاضر در جهان 33 میلیون نفر به آن مبتلا هستند.

یکی از متخصصان حاضر در آزمایشات فوق در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تلگراف با اطمینان خاطر گفت: متخصصان با موفقیت منبع ویروس ایدز را از مولکول‌های DNA در سلو‌ل‌های بدن بیمار استخراج کرده‌اند و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند این ویروس را تشخیص داده و آنرا نابود کند. البته موفقیت این روش در عین حال به میزان حساسیت سیستم ایمنی بدن بیمار نیز بستگی دارد.

در این شیوه پیشرفته درمانی، مبتلایان به این بیماری می‌توانند طول عمر طبیعی داشته باشند و حتی با کمترین عوارض به سنین سالخوردگی برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha