سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق معتقد است: برخلاف آنچه مردم تصور می‌کنند، درد و تنگی نفس ارتباطی با افتادگی دریچه قلب نداشته و این عارضه بدون علائم بالینی است به جز در مراحل پیشرفته افتادگی دریچه که علائم بیماری خود را به صورت تپش قلب نشان دهند.

دکتر مصطفی بهره مند در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: موارد بسیاری از افتادگی دریچه جزو بیماری محسوب نمی‌شوند و تنها در کمتر از 2 درصد افراد جامعه افتادگی دریچه میترال مشاهده شده است.

بهره‌مند معتقد است: از هزاران نفری که دارای افتادگی دریچه هستند تنها یک نفر به عمل جراحی نیاز پیدا می‌کند و نباید در خصوص این بیماری بزرگ نمایی شود.

وی گفت: در حال حاضر عارضه افتادگی دریچه قلب در جامعه بیش از آن چیزی که خود بیماری اهمیت بالینی دارد ایجاد نگرانی کرده است.

به گفته بهره مند، هنوز ثابت نشده که تنگی نفس با افتادگی دریچه در ارتباط باشد و نباید به محض بروز تنگی نفس به وجود افتادگی دریچه مشکوک شد، زیرا عواملی از جمله اضطراب و مسایل روحی روانی ایجاد تنگی نفس را در پی خواهند داشت.

این متخصص قلب و عروق، با بیان اینکه افتادگی دریچه قلب مادرزادی بوده، اظهار داشت: وجود موارد اکتسابی افتادگی دریچه نیز نیز محتمل است.

بهره مند گفت: اگر افتادگی دریچه به شکل نارسایی دریچه میترال درآید، در این صورت خون از بین دو لبه دریچه پس زده می‌شود و مشکلاتی را برای فرد بوجود خواهد آورد و فرد به درمان نیاز پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha