دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 72591

سلامت نیوز : نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که برای حل مشکل تامین دارو و تجهیزات پزشکی می‌توان در ازای فروش نفت، دارو و تجهیزات پزشکی وارد کرد.

حسن تامینی در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به موضوع حذف ارز مرجع برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: از آنجا که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست ما می‌توانیم نفت را بفروشیم و در مقابل آن در توافقی دارو و تجهیزات پزشکی وارد کنیم.

وی ادامه داد: ما وقتی نفت را می‌فروشیم شاید نتوانیم به دلیل تحریم‌ها ارز وارد کشور کنیم؛ در این شرایط می‌توان نفت را به صورت توافقی به کشورهای درخواست‌کننده فروخت و به ازای آن دارو و تجهیزات پزشکی وارد کرد. این پیشنهادی است که ما در حال بررسی آن هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف ارز مرجع از دارو نگرانی را به وجود آورده که آن را در کمیسیون بهداشت مطرح کردیم؛ چرا که قطعا این موضوع به افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی منجر خواهد شد.

تامینی افزود: سوال این است که بعد از افزایش قیمت دارو باید چکار کرد؟ افراد را مشمول بیمه کنیم یا به آنها یارانه بدهیم؟ ما برای این حل مشکل پیشنهادی به کمیسیون تلفیق دادیم به طوری که رویه سال گذشته را دنبال کند.

وی توضیح داد: سال گذشته یک و نیم دلار به قیمت فروش نفت اضافه کردیم تا به ازای این مبلغ، دولت بودجه‌ای را به بخش سلامت اختصاص دهد؛ بودجه‌ای که از 3000 میلیارد تومان آن، 2000 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کم بودن بودجه و اعتبار وزارت بهداشت، گفت که افزایش قیمت نفت و یا راهکار فروش نفت و به ازای آن واردات دارو و تجهیزات پزشکی تنها راه‌حل مشکل بخش سلامت است.

تامینی با تاکید بر اینکه حذف ارز مرجع در وهله اول اثرات روانی را در جامعه به جا گذاشته است، گفت: در حال حاضر حتی کسانی که دارو وارد و در کشور بسته‌بندی می‌کنند با مشکل مواجه هستند؛ چه برسد به آن واردکنندگانی که مشکلاتی در سر راه آنها وجود دارد. تلاش ما این است تا در کمیسیون تلفیق پیشنهادات‌مان به تصویب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha