دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 72599
سلامت نیوز : مسعود صالحی افزود: شرایط استانها و مناطق مختلف کشور برای اجرای برنامه پزشک خانواده متفاوت است به عنوان مثال در یک استان بافت شهری و روستایی تقریباً یکی است مثل استانهای شمالی کشور، در یک استان بخش خصوصی فعال تر و امکانات بیشتر است مثل استان تهران، در یک منطقه بافت جمعیتی و تراکم آن با سایر مناطق کشور فرق می کند یا ممکن است در منطقه‌ای پزشک عمومی و متخصص بیش از سایر مناطق باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: من که در ستاد کشوری نشسته‌ام باید بدانم که ممکن است یک تصمیم من تاثیرات متفاوتی در استانهای مختلف بر جا بگذارد برای همین گاهی لازم است تصمیمات متفاوتی برای هر منطقه اتخاذ کنیم.

وی در خصوص چگونگی نظارت بر اجرای اصلاحیه نسخه 02 برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: روحیه من در 20 سال کار اجرایی به گونه‌ای بوده است که هیچگاه پشت میز نشین نبوده‌ام.

وی افزود: از ابتدای برنامه پزشک خانواده از نسخه 01 و 02 بگیرد تا هم اکنون نیز درگیر برنامه پزشک خانواده بوده‌ام. هنگامی هم که رئیس دانشگاه بودم به خانه‌های مردم، چادرها و کپرها سر می‌زدم تا ببینم فلان برنامه غربالگری، مداخله بهداشتی و درمانی یا واکسیناسیونها درست انجام شده و مردم خدمات دریافت کرده‌اند یا خیر.

منتظریم بیمه‌ها دستورالعمل سال جدید را ابلاغ کنند

صالحی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش سرانه پزشک خانواده در بودجه سال 92، ادامه داد: نسخه جدید برنامه پزشک خانواده متاثر از اقتصاد مقاومتی تدوین شده است و هنوز بیمه ها سرانه امسال را اعلام نکرده‌اند امیدواریم این سرانه افزایش یابد تا مشکلات اعتباری کم شود.

پزشک خانواده تهران به زودی اجرایی می‌شود

وی با اعلام اینکه طی یک ماه آینده برنامه پزشک خانواده تهران کم کم وارد فاز اجرایی خواهد شد، گفت: درست است که هم اکنون منتظر تصویب بودجه و اعلام سرانه هستیم ولی مقدمات برنامه پزشک خانواده اعم از ثبت نام ها به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود: تهران مثل برخی مناطق کشور شرایط ویژه‌ای دارد و سعی می‌کنیم این برنامه را با توجه به شرایط این استان، از جمله فعال تر بودن پزشکان خصوصی و امکانات بهتر بیمارستانی، اجرایی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha