وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام كرد: طی 48 ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از بیماری وبا در مناطق مرزی غرب كشور مشاهده نشده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روابط عمومی این وزارتخانه، از زمان شروع همه گیری بیماری وبا در شمال عراق، 24 مورد ابتلا به بیماری وبا شناسایی شده است كه منشا همه آنها كشور عراق بوده است.

بنا براعلام مركز مدیریت بیماری‌های این وزارتخانه، همه افراد مبتلا شده به این بیماری تحت درمان قرار گرفته و به طور كامل بهبود یافته‌اند و هیچ مورد فوت تاكنون گزارش نشده است.

در حال حاضر نظام مراقبت بیماری‌ها در گلوگاه‌های مرزی به طور شبانه‌روزی فعال هستند و ماموران مستقر در این مناطق، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند و در صورت مشاهده علائم بیماری، آنها را به مراكز بهداشتی درمانی اعزام می‌كنند.

در ادامه این اطلاعیه، از مردم خواسته شده است كه از مسافرت‌های غیرضروری به كشور عراق خودداری كنند و یا در قالب كاروان‌های سازمان حج و زیارت به این كشور سفر كنند.

همچنین به هموطنان مناطق غربی توصیه شده است كه ضمن رعایت نكات بهداشت فردی، از سلامت آب مصرفی اطمینان حاصل كنند.

در پایان این اطلاعیه به كلیه رسانه‌ها اعلام شده است كه تنها منبع صحیح خبر در مورد بیماری وبا، مركز مدیریت بیماری‌ها و یا اطلاعیه‌های صادر شده از سوی روابط عمومی این وزارتخانه می باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha