سلامت نیوز : فاطمه رخشانی در گفت‌و‌گو با فارس درباره عملکرد وزارت بهداشت در زمینه نظارت بر اماکن عمومی، رستورانها، اغذیه فروشی‌ها و برنامه‌های جدید در این زمینه توضیح داد: در این حوزه در وزارت بهداشت باید بازنگری جدی داشته باشیم و نیازمند همکاری سایر سازمانها مانند شهرداریها، وزارت کشور و فرمانداری‌ها هستیم.

وی گفت:‌ نگاه من در این حوزه بازنگری اساسی و جلب همکاری این ارگانهاست اما این نگاه هنوز در حد یک ایده است و باید وارد تعامل با این سازمانها شویم و ببینیم در عمل چقدر می‌توانیم جلو برویم.

رخشانی افزود: قبول داریم که وزارت بهداشت در این زمینه ضعف دارد اما این ضعف به علت این است که جمعیت و تعداد ناظران بهداشتی وزارت بهداشت نسبت به تعداد زیاد اماکن عمومی، تفریحی و غذاخوری که روز به روز نیز در حال افزایش است، کفایت نمی‌کند و سرعت گرفتن نیروی انسانی در این زمینه با سرعت رشد اماکن عمومی متناسب نبوده است.

وی ادامه داد:‌ نگاه ما مانند مسئولان ارشد دولت این است که لازم نیست وزارت بهداشت خودش هم مجری و هم ناطر همه امور مرتبط باشد ما می‌توانیم بسیاری از امور اجرایی را به بخشهای دیگر واگذار کنیم و نقش ناظر و برنامه‌ریز را داشته باشیم.

وی تأکید کرد:‌ قطعاً بخشها و ارگانهای دیگری هم هستند که می‌توانند چنین خدمات بهداشتی را ارائه کنند، وزارت بهداشت باید نظارت بر اماکن عمومی را از نظر بهداشتی به آنها واگذار کند و خودش نطارت عالی را بر آنها داشته باشد و ببیند دستگاههای دیگر چطور این کار را انجام می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت گفت: البته اصلاً فکر نمی‌کنم چنین کاری به سرعت و در کوتاه مدت امکانپذیر باشد و نیازمند هماهنگی و زمان لازم است.

وی در پاسخ به این پرسش که تعداد اماکن عمومی موجود در کشور و اماکن نظارت شده و مورد تأیید وزارت بهداشت چقدر است گفت: آماری از تعداد این اماکن و مراکز نظارت شده ندارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha