سلامت نیوز : سجاد رضوی در گفت‌وگو با فارس درباره این پرسش که یکی از شکایتهای شایع مردم از زیرمیزی هزینه‌های متفاوت عمل سزارین در بیمارستانهای دولتی و خصوصی است که توسط پزشکان و بیمارستانها اخذ می‌شود و سقف این هزینه‌ها چقدر است، توضیح داد: خدمات زایمان به روش سزارین کاملاً مشخص است و شامل حق العمل پزشک، خدمات هتلینگ بیمارستانی که بین یک تا دو روز بستری را شامل می شود و هزینه داروی بیهوشی است.

وی گفت: اگر عمل سزارین توسط یک پزشک جراح زنان حاذق با مثلاً 17k انجام شود، با توجه به تعرفه 35 هزار تومانی k جراحی دستمزد وی حدود 600 تا نهایتاً 700 هزار تومان می‌شود، حدود 50 درصد این رقم نیز هزینه یک روز بستری در بیمارستان برای خدمات هتلینگ است که اگر دو روز بستری انجام شود، حدود 700 هزار تومان نیز بابت هتلینگ بیمارستان باید در یک بیمارستان درجه یک خصوصی پرداخت شود.

وی ادامه داد: اگر هزینه داروهای بیهوشی را حدود 250 هزار تومان و هزینه سایر داروها را نیز حدود 100هزار تومان در نظر بگیریم هزینه یک عمل سزارین در یک بیمارستان خصوصی درجه یک در صورتی که نوزاد سالم باشد و به خدمات NICU نیاز نداشته باشد نباید حداکثر از 2 میلیون تا نهایت 2.5 میلیون با احتساب هزینه‌های جانبی بیشتر شود.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تأکید کرد:‌ این هزینه در واقع سقف هزینه عمل سزارین توسط حاذق‌ترین پزشک جراح زنان و در بهترین بیمارستان درجه یک خصوصی است و هر میزان بیش از این رقم دریافت شود، تخلف و قابل پیگیری است.

وی گفت: اگر حتی یک مورد دریافت هزینه سزارین بیش از این میزان به وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی مربوطه گزارش شود، قابل پیگیری است و هزینه اضافه باید بازپرداخت شود. مردم می‌توانند شکایت خود را از طریق شماره 1490 وزارت بهداشت مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha