دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 72612

سلامت نیوز : کاظم عباسیون پیش از ظهر امروز در نشست خبری سی و هفتمین کنگره جامعه جراحان در مورد استفاده چند باره از وسایل پزشکی در اتاق‌های جراحی اظهار داشت: اینکه در اتاق‌های جراحی از وسایل یکبار مصرف چند بار مصرف می‌شود دروغ محض است. حداقل در بخش خصوصی که ما فعالیت داریم چنین چیزی صحت ندارد چون هزینه آن را مستقیم از بیمار دریافت می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود پلاتین‌هایی که در بدن افراد کار گذاشته می‌شود پس از خارج شدن دوباره استریل شده و به فرد دیگری فروخته می‌شود افزود: اگر چنین کاری رخ دهد دزدی است، ولی چنین کاری بعید به نظر می‌رسد چون اغلب افراد پلاتین را در بدن خود نگه می‌دارند.

وی در مورد نقش تحریم‌ها در تهیه اقلام جراحی گفت: در گذشته از بهترین کمپانی‌ها وسایل و تجهیزات از جمله نخ جراحی را وارد می‌کردیم ولی امروز به آنچه که در بازار به فروش می‌رسد بسنده می‌کنیم که شاید جنس تهیه شده از کشورهای جهان سوم باشد.

این جراح مغز و اعصاب در مورد سطح کیفی داروهایی که پس از جراحی برای بیماران تجویز می‌شود گفت: به دلیل کمبودها با تمام مدیران عامل بیمارستانهای خصوصی و وزیر بهداشت نشستی داشتیم که وعد‌ه‌هایی داده‌اند. این وعده‌ها تا اجرا فاصله دارد و برخی از آنها زمان‌بر است.

عباسیون در مورد عدم امکان حضور شرکت‌های دارویی در حاشیه کنگره‌ها به عنوان حامی مالی گفت: قاعدتاً با نبود این شرکتها امکان برگزاری کنگره‌ها به دلیل هزینه‌بر بودن کمتر فراهم می‌شود اما با پیگیری‌هایی که داشتیم رئیس سازمان غذا و دارو این امر را ناشی از دستور رئیس قبلی می‌دانند و می‌گویند امکان تغییر آن نیست و به نظر می‌رسد این تصمیم بیشتر سلیقه‌ای بوده است.

عضو جامعه جراحان ایران در مورد دریافت دیه از پزشکان در صورت فوت بیمار حین جراحی گفت: قبلاً در قانون نظام پزشکی بیمار می‌توانست تا یک سال از زمان درمان در صورت بروز مشکل به این سازمان شکایت کند ولی در قانون مجازات اسلامی جدید محدودیت زمانی برداشته شده و بیمار بعد از هر زمانی می‌تواند شکایت کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بیمه‌ها فقط ۳ سال پزشک را بیمه می‌کنند که به دلیل تناقض این دو قانون و ورود بحث به مجلس نهایت مدت بیمه را به 4 سال افزایش دادند.

سی و هفتمین کنگره جامعه جراحان از 14 تا 18 اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی با برگزاری 22 میزگرد در حوزه جراحی عمومی و دو کارگاه سونوگرافی برای جراحان و بیماری‌های سینه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha