سلامت نیوز : فرحناز رافع در گفت‌وگو با فارس در مورد برنامه‌های سازمان داوطلبان هلال‌احمر به مناسبت روز زن اظهار داشت: 700 هزار نفر عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر هستند که 60 درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از 2 هزار زن کارمند در جمعیت هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.

مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور زنان و خانواده ارائه برنامه‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی را در این هفته از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود: به دلیل نقش مهم زنان در تربیت فرزند و خانواده آموزش‌هایی را مختص این قشر طی یک هفته برگزار می‌کنیم که ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج‌های جوان نیز از این جمله است.

رافع تصریح کرد: برای تقدیر از مقام شامخ مادران و یادبود حضرت فاطمه (س) روز سه‌شنبه جشنی با عنوان «ستاره مهربانی» در معاونت توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در تهران برگزار می‌شود و روز چهارشنبه به طور سراسری در 30 استان دیگر این جشن برپا می‌شود.

اهدای هدیه به نوزادان دختری که روز چهارشنبه مقارن با میلاد حضرت فاطمه (س) به دنیا می‌آیند و نام فاطمه یا زهرا بر آنها گذاشته می‌شود خبر دیگری بود که رئیس سازمان داوطلبان به آن اشاره کرد و افزود: این طرح شامل فرزندان زوجین سازمان داوطلبان هلال‌احمر و پرسنل شاغل در این جمعیت می‌شود.

رافع همچنین از برپایی چادرهای سلامت برای غربالگری بیماری‌های زنان خبر داد و افزود: طی این هفته داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور در این چادرها با غربالگری‌های مخصوص، بیماری‌های احتمالی را در زنان بررسی و غربال می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دیدار و دلجویی از سالمندان بازنشسته و حضور در سرای سالمندان از دیگر برنامه‌های مختص هفته زنان است. همچنین پزشکان داوطلب با حضور در آسایشگاه سالمندان ویزیت رایگان انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha