عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آموزش و فرهنگ‌سازی را کلید کاهش گرایش مردم به محصولات ماهواره‌ای و قاچاق خواند وگفت:‌ متقاعد کردن مردم برای مصرف نکردن محصولات ماهواره‌ای و غیر استاندارد تنها با فرهنگ‌سازی میسر بوده و نمی‌توان افراد را با اقدامات قهری از استفاده محصولات منع کرد.

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آموزش و فرهنگ‌سازی را کلید کاهش گرایش مردم به محصولات ماهواره‌ای و قاچاق خواند وگفت:‌ متقاعد کردن مردم برای مصرف نکردن محصولات ماهواره‌ای و غیر استاندارد تنها با فرهنگ‌سازی میسر بوده و نمی‌توان افراد را با اقدامات قهری از استفاده محصولات منع کرد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت ‌وگو با خانه ملت، نسبت به فروش محصولات بهداشتی و درمانی ماهواره‌ای در داخل کشور هشدار داد و گفت: متأسفانه بخشی از این محصولات در داروخانه‌ها به ‌فروش می‌رسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، آموزش و فرهنگ‌سازی را کلید کاهش گرایش مردم کشور به محصولات ماهواره‌ای و قاچاق خواند و افزود:‌ متقاعد کردن مردم برای مصرف نکردن محصولات ماهواره‌ای و غیر استاندارد تنها با فرهنگسازی میسر بوده و نمی‌توان افراد را با اقدامات قهری از استفاده محصولات منع کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه حوزه آموزش از سوی دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و رسانه ملی مغفول مانده است، گفت: باید به مردم گفت که استفاده از این محصولات نه تنها به نفع افراد بیمار و مصرف‌کنندگان نیست، بلکه مشکلات و تبعات بسیاری را برای افراد به‌دنبال دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه متأسفانه در چند سال اخیر قاچاق محصولات ماهواره‌ای به داخل کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است، یادآور شد: به طور حتم با ابزارهای کنونی نظارتی نمی‌توان از هجوم واردات این محصولات جلوگیری کرد.

آریایی‌نژاد با تأکید بر ضعف عملکرد ابزارهای نظارتی دستگاه‌ها برای کنترل واردات محصولات بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: متأسفانه در بعضی اوقات ناظران، خود در واردات تجهیزات بی‌کیفیت و باندهای قاچاق شریک هستند.

وی با بیان اینکه  دستگاه‌های قضایی و نظارتی باید با عاملان واردات تجهیزات ماهواره‌ای و قاچاق برخورد کنند، افزود: وارد کردن چنین محصولاتی بازی با جان و سلامت مردم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم افزایش نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی بر عملکرد داروخانه‌ها تأکید کرد و گفت: مجلس توجه و حساسیت خاصی بر فروش محصولات بهداشتی و درمانی دارد و خواستار برخورد با متخلفان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha