سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
سلامت نیوز : بنا بر اظهارات معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور، با توجه به تئوری علمی و بررسی‌های صورت گرفته سال 95 تا 96 سال‌های اوج مشكل اعتیاد كشور خواهد بود. فرید براتی سده بیان كرد: موج مصرف مواد روان گردان و كم شدن سن مصرف‌كنندگان اعتیاد و وابستگی به اعتیاد وضعیت امیدبخشی نیست.وی ادامه داد: در تهران به واسطه تحقیق صورت گرفته با توجه به تئوری علمی و بررسی‌هایی كه انجام دادیم، نشان می‌دهد سال‌های 95 تا 96 سال‌های اوج مشكل اعتیاد كشور است. معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: در این سال‌ها، مردم به سمت پیك مصرف موادمخدر می‌روند بنابراین باید برای این وضعیت فكری شود، چرا كه برآوردها نشان می‌دهد این پیش‌بینی درست است، از این رو باید از همین حالا به فكر باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ وی خاطرنشان كرد: سال گذشته 13 هزار نفر معتاد در كشور جمع‌آوری شد و بودجه زیادی نیز برای این موضوع هزینه شد كه از كارشناسان سازمان بهزیستی و مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر انرژی زیادی گرفت.براتی سده تصریح كرد: طی 9 ماهه سال 1391 بالغ بر هشت میلیون و 300 هزار نفر از برنامه‌های پیشگیری سازمان بهزیستی استفاده كردند و این میزان آمار، حجم بالای كار را نشان می‌دهد، در نتیجه امروز همه ما به این نتیجه رسیدیم كه مانند عرصه‌های مختلف برای حل این مشكل نیز باید مردم به صحنه بیایند. وی توضیح داد: برخلاف تصور عموم، در امر پیشگیری تنها دولت نباید وارد عرصه شود و در این زمینه خانواده و مردم در اولویت قرار دارند؛ در حال حاضر چنانچه فردی معتاد شود، عموم جامعه براساس یك تصور، دولت را مقصر می‌دانند و حتی به خاطر مسائل انتخاباتی برخی این موضوع را به بهزیستی مرتبط می‌كنند، اما اینها خودشان را گول می‌زنند چراكه خانواده باید در گام نخست از خود بپرسد و بعد جامعه در این خصوص خود را مسئول ببیند، در این میان دولت نیز وظایفی دارد كه باید انجام دهد، در مجموع باید به سمتی برویم كه مردم را با خود همراه كنیم، آن وقت اگر مردم در كنار ما باشند، موفق خواهیم بود. معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: به‌رغم كمبود اعتبارات در سال گذشته با افزایش 57 درصدی اعتبارات در این بخش مواجه شدیم، به عبارت دیگر اعتبارات از حدود 110 میلیارد ریال در سال 90 به حدود 175 میلیارد ریال در سال 91 افزایش یافت.

وی تاكید كرد: 55 درصد اعتبارات به حوزه درمانی و مابقی اعتبارات به حوزه پیشگیری اختصاص یافت و این برای نخستین بار بود كه چنین دیدگاهی را در تخصیص بودجه اعمال كردیم.

براتی سده عنوان كرد: امسال هم تلاش می‌كنیم وضعیت اعتباری را به همان شكل ادامه دهیم. سازمان بهزیستی در سال 92 نخستین بودجه اختصاصی خود بالغ بر 490 میلیون تومان را دریافت كرد كه از این رقم 300 میلیون تومان برای امر پیشگیری و 100 میلیون تومان نیز برای بحث درمان برخی از استان‌ها منظور شد.

وی گفت: گریز و چاره‌ای نداریم و باید بر پیشگیری تاكید كنیم چراكه با شنیده‌ها، دیده‌ها و نتایج به دست آمده باید آن نقطه پیك را هدایت كنیم و برای این منظور آوردن مردم به صحنه امری ضروری است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور یادآور شد: زمانی كه مردم پرچم را به دست بگیرند، اهداف‌مان محقق می‌شود و برای این امر لازم است آمادگی داشته باشیم و هر روز دانش خود را نو كنیم و لازمه این كار، این است كه تماس‌ها، هماهنگی‌ها و ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را به‌طور مناسب انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha