رییس انجمن جنین ایران گفت: ‌مصرف اسید فولیك،3 ماه قبل از تصمیم به بارداری در زنان تا 85 درصد مانع از بروز ضایعات نخاعی در نوزادان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كجباف زاده با بیان این كه انجمن جنین ایران سومین انجمن بعد از اروپا و امریكا در رابطه با بیماری‌های جنینی است،‌ افزود: تا دوره‌ی 4 ماه و ده روزگی جنین در ایران، سقط  قانونی صورت می‌گیرد اما متاسفانه بسیاری از بیماری‌ها در این دوران بروز نمی‌كنند كه نهایتا خانواده‌ها دچار معضل می‌شوند. در این گونه موارد از طریق مشاوره با پزشكی قانونی، اجازه سقط بالاتر از این دوران نیز داده خواهد شد.

وی با بیان این كه كاهش سطح معلولیت‌ها در كشور از اهداف انجمن به شمار می‌رود، اظهار كرد: امروزه ثابت شده كه می‌توان هزینه‌های سنگین درمان این ناهنجاری‌ها را جایگزین پیشگیری در نظام بهداشت و درمان كشور كرد تا درصد معلولیت‌ها كاهش یابد.

دكتر كجباف زاده تصریح كرد: چنانچه ضایعات نخاعی قبل از تولد تشخیص داده شود، می‌توان در زمان مناسب سقط جنین را انجام داد.

وی شیوع ضایعات نخاعی را طی تحقیقی در دانشگاه تهران، 5 درهزار عنوان و یادآورشد: چنانچه 3 ماه قبل از تصمیم به بارداری، اسید فولیك مصرف شود، 85 درصد ضایعات نخاعی كاهش می یابد به طوری كه دولت در چند استان اسید فولیك خوراكی را به همراه آرد به مردم عرضه می‌كند، بنابراین رسالت انجمن این است كه آموزش و این نوع خدمات را به زنان به خصوص افراد جوان ارایه كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha