سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 72662

سلامت نیوز : مجید رمضانی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست برنامه‌ریزی اجرای این طرح با اشاره به اینکه طرح بسیج ارتقاء سلامت ایرانیان از چهاردهم اردیبهشت ماه به مدت پنج روز به مرحله اجرا در می‌آید، اظهار داشت:  این طرح به صورت رایگان در سطح 228 مرکز بهداشتی روستایی و شهری، 83 پایگاه بهداشتی، 397 خانه بهداشت روستایی و 16 بیمارستان استان مرکزی انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، غربالگری فشار خون و تناسب وزن افراد بالای 30 سال از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از افراد دارای فشار خون بالا و سنجش حجم توده بدنی و قد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

رمضانی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی مجریان با نحوه اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: این طرح با همکاری دانشجویان رشته پرستاری به مرحله اجرا در می‌آید.

به گفته وی این طرح در مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

بسیج ارتقاء سلامت ایرانیان در استان مرکزی با همکاری معاونت‌های بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، انجمن صنفی پرستاران و نظام پزشکی استان مرکزی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha