سلامت نیوز :رییس انجمن رادیولوژی ایران با انتقاد از تعلل وزارت بهداشت در تعیین تعرفه مراکز رادیولوژی گفت: قرار بود وزارت بهداشت پیش از عید نسبت به تعیین تعرفه مراکز رادیولوژی اقدام کند، این درحالیست که با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال جدید، این تعرفه هنوز تعیین نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر جلال جلال ‌شکوهی در آستانه برپایی «بیست و نهمین کنگره رادیولوژی ایران» (24 تا 27 اردیبهشت ماه) با اعلام این خبر افزود: تعیین نشدن تعرفه از سوی وزارت بهداشت باعث شده، مراکز ارایه دهنده خدمات رادیولوژی هر یک با تعرفه‌ای خاص فعالیت کنند که زیان این امر در درجه اول متوجه مردم است.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر افزایش بازرسی‌های مراکز بیمه از مراکز رادیولوژی که بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت مواد مصرفی رادیولوژی منجر به جریمه برخی از این مراکز شد از یک سو و از سوی دیگر تاخیر در پرداخت مبلغ بیمه از سوی شرکت‌های بیمه گر که گاهی تا 11 ماه به طول می‌انجامید، سبب شد که بسیاری از مراکز رادیولوژی همکاری خود را با بیمه‌ها قطع کرده و به طور آزاد بیمار پذیرش کنند که این مساله بار مالی زیادی به بیماران تحمیل کرده است.

به گفته رییس انجمن رادیولوژی، اعضای این انجمن انتظار دارند، انجمن به عنوان حافظ منافع آنان وارد عمل شود. در حالی که وزارت بهداشت حاضر به پاسخگویی در این زمینه نبوده و به تلفن‌هایی که برای تعیین تکلیف تعرفه‌ها از سوی انجمن می‌شود، نیز پاسخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز مبادله‌ای برای فیلم رادیولوژی که اخیرا انجام شده، افزایش دو برابری قیمت فیلم را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: هرچند تلاش انجمن به سمت حذف فیلم از سیستم رادیولوژی و توسعه رادیولوژی دیجیتال است، اما به دلیل مشکلات زیر ساختی و فنی، هنوز تا رسیدن به این هدف راه درازی در پیش است.

دکتر جلال شکوهی گفت: مواد مصرفی رشته رادیولوژی گران‌تر از خود دستگاه‌ها شده است. برای مثال در حال حاضر برای تهیه تیوپ دستگاه سی تی اسکن می‌بایست یک میلیارد تومان هزینه کرد، این در حالی است که قیمت خود دستگاه سی تی اسکن دو سال پیش 700 میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در چنین فضایی طبیعی است که تعداد زیادی از دستگاه‌های رادیولوژی از چرخه فعالیت خارج می‌شوند.

رییس انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: 24 اردیبهشت ماه امسال همزمان با برپایی بیست و نهمین کنگره رادیولوژی ایران بزرگترین نمایشگاه تجهیزات رادیولوژی ایران برپا می‌شود که از بعد مقیاس شرکت‌های ارایه دهنده دستگاه‌های رادیولوژی از نمایشگاه ایران مد نیز گسترده تر است و در آن آخرین دستاوردهای مربوط به دستگاه‌ها، قطعات و تجهیزات رادیولوژی ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha