سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود، توزیع داروهای آلوده از سال 2011 میلادی در این کشور و مرگ دست‌کم 200 نفر بر اثر مصرف این داروها را تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: این سازمان اعلام کرد که بیش از 200 نفر در پاکستان به دلیل مصرف داروهای آلوده قلبی فوت کرده‌اند و 1000 نفر دیگر نیز دچار مسمومیت شدید شده‌اند.

در این گزارش آمده است: در اوایل دسامبر سال 2011 میلادی چندین بیمار با علائم خونریزی دهان، بروز لکه‌های تیره روی پوست و کاهش شدید گلبول‌های سفید خون به بیمارستان‌های شهر «لاهور» مراجعه کردند.

در بررسی‌های اولیه پزشکان پاکستانی این تصور را داشتند که با شیوع جدید بیماری تب دانگ روبرو شده‌اند اما همه علائم این بیماران با بیماری تب‌دانگ همخوانی نداشت. با گذشت زمان، شیوع این علائم در تعداد بیشتری نمایان شد و به کشته شدن 25 نفر منجر شد. همچنین جمعیت کثیری به مراکز درمانی این کشور مراجعه کردند.

مقامات بیمارستانی این کشور طی بررسی‌های بیشتری پنج داروی مشکوک را که بین 46 هزار نفر از بیماران مبتلا به این علائم توزیع شده بود، مورد آزمایش قرار دادند. نتایج این آزمایش‌ها موجب ترس و وحشت مردم شد و از آنان خواسته شد تا از مصرف این داروها خودداری کنند.

همچنین نمونه‌ای از این داروها به آزمایشگاه‌های کشورهای دیگر فرستاده شد تا بررسی‌های بیشتری بر روی آن انجام شود. مرکز کنترل تولیدات دارویی و درمانی انگلیس اعلام کرد: یک نوع داروی قلب تولید شرکت دارویی در پاکستان آلوده بوده و موجب این وضعیت نگران‌کننده شده است.

در پی کشف اطلاعات موثق‌تر درباره توزیع این داروهای آلوده میان بیماران قلبی در پاکستان، تولیدکننده این دارو متهم شناخته شده و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت همکاری خود را با دولت پاکستان برای ارتقا مقررات تولید دارو و نظارت بر روند تولید آن، تشدید خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha