سلامت نیوز : حسین‌علی شهریاری، ریس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: یارانه دارو در بودجه سال جاری باید افزایش پیدا کند.

رییس کمیسیون بهداشت و عضو و کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با (ایسنا) در مورد یارانه دارو در بودجه سال جاری گفت:‌ رقمی که دولت به عنوان یارانه دارو پیش‌بینی کرده است کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و باید افزایش پیدا کند.

حسین‌علی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت با بیان این که قرار است ارز در بودجه سال جاری به صورت شناور مدیریت شده محاسبه شود گفت:‌ اگر این اتفاق بیفتد قیمت دارو افزایش پیدا خواهد کرد؛ همین دلیل دولت وعده داده است که با پرداخت یارانه دارو از افزایش فشار به بیماران جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که رقم یارانه پیش‌بینی شده در بودجه چقدر است؟ اظهار کرد: دولت مبلغ 1800 میلیارد تومان را برای یارانه دارو پپیش‌بینی کرده است، اما این رقم نمی‌تواند تمام سال پاسخگوی نیاز بیماران باشد.

رییس کمیسیون بهداشت در مورد میزان کافی یارانه دارو برای سال جاری گفت: هدف ما این است که یارانه آن قدر باشد که قیمت داروها بالاتر از قیمت آن‌ها در شش ماه ابتدایی سال گذشته نباشد.

شهریاری همچنین گفت: اگر دولت نظارت کافی بر دستگاه‌ها و شرکت‌های پخش دارو داشته باشد و گزارش‌های منظم در مورد مشکلات دارویی را به مجلس ارائه دهد مجلس می‌تواند با ورود به موقع جلوی آسیب‌های بیشتر به بیمارن و کمبود دارو را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha